در این میان هرچند به برگزارکنندگان جشنواره فجر انتقاد وارد است، اما این سؤال نیز مطرح است که مسئولان بهداشت و سلامت کشور که از وضعیت کرونا، عدم دسترسی سریع واکسن و تمام دردسرهای دیگر ماجرا اطلاع داشتند با چه منطقی مجوز برگزاری جشنواره فجر را دادند! چه ضرورتی در این کار وجود داشت؟

بازی هنرمندان با جان مردم؛ کرونای پرویز پورحسینی و علی انصاریان را زود فراموش کردید!

سلام نو – سرویس اجتماعی: آن چه که این روزها در جشنواره فجر می‌گذرد را می‌توان یک فاجعه، یک بی‌اخلاقی بزرگ و یک عدم تعهد کم‌نظیر نامید. در حالی که برخی از معتبرترین جشنواره‌های سینمایی دنیا امسال آنلاین یا با کمترین میزان حضور بازیگران و منتقدین برگزار شدند، جشنواره فیلم فجر نه تنها به راه خود ادامه داد بلکه اکران مردمی هم برگزار کرد.

به گزارش سلام نو، این اتفاق در حالی می‌افتد که امسال اهالی سینما چهره‌های هنرمندی چون کریم اکبری مبارکه و پرویز پورحسینی را به دلیل ابتلا به کرونا از دست دادند و علی انصاریان که یک فیلم در این جشنواره دارد نیز در همین ساعت به خاطر ابتلا به کرونا با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند.

به هیچ شکل قابل باور نیست سینماگرانی که چند روز پیش در سوگ مهرداد میناوند از خرید واکسن می‌گفتند امروز این چنین بدون ترس به استقبال کرونا می‌روند. تعجب‌برانگیزتر این است که در این میان شما چهره عادل فردوسی‌پور را آن هم بدون ماسک مشاهده می‌کنید.

کار تا آنجا پیش رفته که برخی از اهالی سینما نیز زبان به انتقاد از برگزاری جشنواره گشودند. فرزاد حسنی، بازیگر و مجری که سابقه اجرای نشست‌های نقد جشنواره را دارد در واکنش به وضعیت جشنواره فجر نوشت: هنر نجات‌دهنده است نه مبتلا کننده. هنر تعهد داره، بی قید و لاابالی نیس. هنر، تجارت و منفعت نیست، شرف است. همکاران عزیزم! در تمام اون ساعاتی که زل زدید به پرده نقره ای، چشم های کریم اکبری مبارکه، پرویز پورحسینی، روح الله رجایی، مهرداد میناوند و هزاران اسم آشنا و غریبه مقابل چشماتون باشه. یادتون باشه حاصل رنج و رعایت و جان چه انسانهایی را به هدر دادید. باز هم در صفحات اجتماعی‌تون سنگ مردم رو به سینه بزنید، ما هم باور می‌کنیم.

سیروس الوند، کارگردان شناخته شده نیز از جمله مخالفان برگزاری جشنواره فجر است و می‌گوید: بنده با برگزاری جشنواره فجر صد در صد مخالفم؛ امروزه با توجه به پاندمی ویروس کرونا در سراسر جهان حال بسیاری از صنایع و مشاغل از جمله سینما خوب نیست، جشنواره‌های مهم در سراسر دنیا تعطیل شده‌اند و توجه به جان مردم در اولویت همه دولت‌ها است.

بازی هنرمندان با جان مردم / کرونای پرویز پورحسینی و علی انصاریان را زود فراموش کردید!

در حالی که رویدادهای هر ساله به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی تعطیل شده است، مردم همچنان بعد از ۹ شب با محدودیت تردد مواجه هستند و بسیار از مشاغل امکان فعالیت ندارند، مشخص نیست به چه دلیل و به کدام ضرورت جشنواره فجر باید برگزار می‌شد؟ برگزاری جشنواره آن هم به این شکل و با حضور مردم اقتصاد سینما را زنده می‌کرد؟ اسکار به ارمغان می‌آورد؟ چه سودی در برگزاری جشنواره فجر امسال بود؟

علیرضا زالی، رئیس ستاد مبارزه با کرونا در استان تهران نیز از عدم رعایت پروتکل‌ها در جشنواره فجر انتقاد کرد و گفت: با توجه به حساسیت تهران، تعهداتی در خصوص برگزاری جشنواره فجر داده شده، اما در حواشی آن شاهد نقض پروتکل‌ها بودیم که بسیار نگران‌کننده است.

وی که با ایلنا گفت‌وگو می‌کرد از پیمان شکنی متولیان جشنواره خبر داد و گفت: مقرر بود این جشنواره با یک‌سوم ظرفیت برگزار شود، اما متاسفانه روز گذشته شاهد عدم رعایت پروتکل‌ها در حواشی این جشنواره بودیم.

در این میان هرچند به برگزارکنندگان جشنواره انتقاد وارد است، اما این سؤال نیز مطرح است که مسئولان بهداشت و سلامت کشور که از وضعیت کرونا، عدم دسترسی سریع به واکسن و تمام دردسرهای دیگر ماجرا اطلاع داشتند با چه منطقی مجوز برگزاری جشنواره فجر را دادند! چه ضرورتی در این کار وجود داشت؟

آیا هنرمندان حاضر در این جشنواره می‌توانند مثل سابق از ضرورت خرید واکسن، رعایت پروتکل‌ها و موضوعاتی از این دست سخن بگویند و انگشت اتهام را به سمت مردم یا حتی مسئولین بچرخانند؟ نمی‌شود به تجمع برای تشییع‌ جنازه‌ها، تجمع‌های محرم یا رفتن مردم به شمال ایراد گرفت و درباره جشنواره فجر ساکت بود. باید به تلخی گفت برخی هنرمندان این بار هم بازی خوبی داشتند؛ اما نه در فیلم‌ها بلکه در واقعیت و با جان مردم.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
    0 0
    پس بازیگرها کجا پز که دارد خفه اشان میکند بدهند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید