طبق اعلام امروز وزارت دفاع افغانستان، در قندهار ۳۶ عضو گروه طالبان کشته و ۵ تن دیگر زخمی شدند.

کشته شدن ۳۶ عضو گروه طالبان در قندهار

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، وزارت دفاع افغانستان در این اطلاعیه اضافه کرد: افراد گروه طالبان در منطقه دشت «بولان» در شهرستان ارغنداب قصد حمله به نیروهای دولتی را داشتند که هدف نیروهای ارتش قرار گرفتند.

در این اطلاعیه آمده است: در این حمله مقدار زیادی مهمات و سلاح این گروه توسط نیروهای افغان از بین برده شده است.

استان قندهار طی چند ماه گذشته به مرکز درگیری‌های سنگین نیروهای دولتی با طالبان مبدل شده است که شهرستان ارغنداب محور اصلی این نبردها می باشد.

این شهرستان هر روز شاهد نبرد شدید و تلفات سنگین افراد طالبان است و نیروی دولتی نیز در این درگیری تلفاتی را متحمل می شوند.

اداره امنیت ملی افغانستان نیز از بازداشت استاندار خودخوانده گروه طالبان به نام «حاچی لالا» در کابل پایتخت خبر داده و گفته است که همچنین مسئول نظامی چندین استان دیگر نیز از طرف طالبان مقرر شده است اما سخنگوی طالبان بازداشت استاندار خود خوانده این گروه توسط نیروهای دولتی را رد کرده است.

به نظر می رسد که نیروهای دولتی افغانستان در بازداشت افراد طالبان بسیار قوی عمل کرده اند. زیرا پیش از مذاکرات دوحه دولت پنج هزار زندانی این گروه را با فشار آمریکا آزاد کرد. اما طالبان اکنون می گویند که هفت هزار زندانی دیگر آنها در زندان های دولت هستند که باید آزاد شوند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید