۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 55219935

برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا،کشور فرانسه قصد دارد مرزهای خود را به روی کشورهای غیر اتحادیه اروپا ببندد.

فرانسه مرزهایش را می‌بندد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه اعلام کرد دولت این کشور به دلیل جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، مرزهای خود را از روز یکشنبه به روی کشورهای غیر اتحادیه اروپا می‌بندد.

کاستکس در سخنرانی تلویزیونی خود پس از دیدار با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه و وزرای ارشد، گفت مقامات تصمیم گرفته‌اند در یک اقدام جدی برای مهار بیماری کرونا، قرنطینه ملی جدیدی را ایجاد نکنند، اما در ازای آن با اعمال اقدامات سختگیرانه مرزها را بیش از قبل تحت کنترل درآورند.

نخست وزیر فرانسه ضمن تشریح اقدامات جدید گفت: با نگاهی به داده‌های چند روز گذشته به نظر می‌رسد هنوز هم می‌توانیم به خودمان فرصت دهیم تا از این امر جلوگیری کنیم.

او گفت از نیمه شب روز یکشنبه ممنوعیت ورود هر فردی خارج از اتحادیه اروپا یا ترک فرانسه به یک کشور غیر اتحادیه اروپا، جز در صورت ضرورت اعمال خواهد شد. مسافرانی که از ایالت‌های اتحادیه اروپا وارد می‌شوند باید شواهدی از آزمایش منفی PCR نشان دهند.

کاستکس تاکید کرد نیروی پلیس بیشتری برای اطمینان از پایبندی به قانون منع رفت و آمد ۱۲ ساعته شبانه بسیج می‌شود و هشدار داد با ناقضان قانون برخورد جدی خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید