دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس در توئیتی پس از خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید، به جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا تبریک گفت.

 پیام انگلیس به بایدن همزمان با خروج ترامپ از کاخ سفید

به گزارش  سلام نو به نقل از ایرنا،  وزیر امور خارجه انگلیس روز چهارشنبه بلافاصله پس از خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید، به جانشین او جو بایدن «این روز تاریخی» را تبریک گفت.

دومینیک راب در توئیتی خاطر نشان کرد که انگلیس و آمریکا در خصوص طیف مختلفی از مسائل از تغییرات آب و هوایی تا تجارت و مسائل امنیتی دارای رابطه نزدیک و ویژه‌ای هستند.

وی خطاب به بایدن نوشت:‌ مشتاقانه منتظر کار با شما به عنوان یک نیروی مفید در جهان، روی اولویت‌های مشترک هستم.

نخست وزیر انگلیس هم که به دلیل رابطه نزدیک با "دونالد ترامپ" از سوی افکار عمومی کشورش تحت فشار قرار دارد، دیشب با صدور بیانیه‌ای در آستانه برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری "جو بایدن" تصریح کرد که مشتاقانه منتظر کار با دولت جدید آمریکاست.

بوریس جانسون در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دفتر نخست وزیری منتشر شد، ابراز امیدواری کرد که دولت لندن و واشنگتن «‌دست در دست هم» برای همکاری درخصوص طیف مختلفی از مسایل و چالش‌های بین‌المللی همچون مقابله با همه‌گیری کرونا،  تغییرات آب و هوایی، امور دفاعی، امنیتی، ترویج و دفاع از دمکراسی و ارزش‌های مورد احترام دو کشور تلاش خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بی صبرانه منتظر ملاقات با جو بایدن در نشست آتی گروه ۷ و کنفرانس بین‌المللی تغییرات آب‌ و هوایی در انگلیس خواهد بود ، تصریح کرد؛ تنها از طریق همکاری های بین‌المللی می‌توان از چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم عبور کنیم.

لحظاتی پیش، دونالد ترامپ کاخ سفید را ترک کرد و بدون اینکه تصمیمی برای شرکت در مراسم تحلیف جو بایدن داشته باشد، قرار است به عنوان آخرین پرواز با «ایرفورس-۱» واشنگتن را به مقصد اقاتمگاه خود در ایالت فلوریدا ترک کند.

در ۱۵۰ سال اخیر برای اولین بار است که رئیس جمهوری کاخ سفید و دولت را تحویل جایگزین خود نمی دهد.

بنابراین گزارش  دوره ریاست جمهوری ۴ساله دونالد ترامپ  ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ (اول بهمن ماه ۱۳۹۹) ساعت ۱۲:۰۰ ظهر به وقت واشنگتن دی.سی به سر خواهد آمد و جو بایدن با سوگند ریاست جمهوری بعنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا به کاخ سفید خواهد رفت، ترامپ ۴ ساعت پیش از تمام شدن مهلت قانونی خود، ساعت ۰۸:۰۰  صبح روز چهارشنبه به وقت واشنگتن دی.سی؛ کاخ سفید را ترک و عازم ایالت  فلوریدا خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید