به گزارش منابع خبری، وزارت دفاع آمریکا بالاترین نشان لیاقت خود موسوم به "نشان خدمات عمومی برجسته" را به وزیر امور خارجه قطر اعطا کرده است.

وزارت دفاع آمریکا بالاترین نشان لیاقت خود را به وزیر خارجه قطر اعطا کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، وزارت دفاع آمریکا به محمد بن عبد الرحمن آل ثانی، وزیر خارجه و معاون نخست‌وزیر قطر نشان خدمات عمومی برجسته اعطا کرد.

طبق این گزارش، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا این نشان را تقدیم مشعل بن حمد آل ثانی، سفیر قطر در واشنگتن کرد.

در همین حال، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای در این باره تأکید کرد که اعطای این نشان برجسته به وزیر خارجه قطر به پاس تلاش‌های دیپلماتیک برجسته و منحصر بفرد او برای تقویت روابط میان دوحه و واشنگتن و پایبندی آن به همبستگی با آمریکا صورت گرفته است.

در این بیانیه آمده است: حمایت وزیر خارجه قطر از آمریکا به عنوان یک هم‌پیمان اصلی برای دوحه منجر به ایجاد فرصت‌های جدید شراکت میان دو طرف شد.

وزارت دفاع آمریکا ضمن ستودن نقش محمد بن عبد الرحمن آل ثانی در زمینه تحقق صلح در افغانستان، نوشت: وزیر خارجه قطر نقش اصلی را در زمینه حمایت از تلاش‌های صلح در افغانستان ایفا کرد. وی همچنین به صورت بی‌وقفه و از طریق تلاش‌ها برای حل و فصل بحران شورای همکاری خلیج (فارس) برای تقویت ثبات و شکوفایی در منطقه تلاش کرد.

نشان خدمات عمومی برجسته؛ بالاترین نشانی است که وزارت دفاع آمریکا آن را به مقامات داخلی و یا شخصیت‌های سیاسی و نظامی کشورهای دیگر اعطا می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید