با ادامه روند شیوع ویروس کرونا در جهان، دولت ژاپن ورود مسافران خارجی به این کشور را ممنوع اعلام کرد.

ورود مسافران خارجی به ژاپن ممنوع شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تلویزیون ژاپن روز شنبه گزارش کرد دولت با وجود مشاهده انواع جدید ویروس کرونا در برخی کشورها،به مسافران  ۱۰ کشور آسیایی از جمله چین، کره جنوبی و تایوان اجازه ورود به کشور را می داد اما با اوج گرفتن شیوع ویروس کرونا ورود تمامی مسافران خارجی به این کشور به حال تعلیق درآمد.

این تصمیم پس از اعلام وضعیت اضطراری برای توکیو و سه استان همجوار آن در هفته گذشته، اجرایی شده است.

تلویزیون ژاپن در گزارشی اضافه کرد این اقدام از روز پنجشنبه آغاز شد و تا زمانی که وضعیت اضطراری برقرار باشد ادامه خواهد یافت. این وضعیت اضطراری که برخی از استان های ژاپن را در بر می گیرد تا ۱۹ بهمن ادامه خواهد داشت.

بر اساس مصوبه دولت، شهروندان ژاپنی می توانند به ژاپن برگردند،خارجی هایی که اقامت ژاپن دارند نیز اجازه ورود مجدد به کشور را خواهند داشت .همچنین خارجی هایی که به دلیل ویژه ای مانند تشییع جنازه بستگان یا تولد نوزاد داشته باشند نیز قادر به ورود به کشور خواهند بود.

این افراد ملزم هستند به مدت ۱۴ روز در خانه یا اقامتگاه های مخصوص بمانند و اطلاعات مکان های حضور خود را یادداشت کنند. اگر از این مقررات تخطی کنند دولت می تواند اسامی آنها را به صورت علنی فاش کرده و اگر خارجی باشند اقامت آنها را باطل کند.

ژاپن ابتلای هفت هزار و ۱۳۳ نفر جدید به ویروس کرونا را در روز جمعه ثبت کرد. با این تعداد، آمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۳۱۸ هزار و ۴۸۴ نفر می رسد.

طبق تایید مقامات بهداشتی ۸۷ نفر هم در اثر ابتلا به ویروس جان خود را از دست داده اند و اکنون شمار جان باختگان به چهار هزار و ۴۳۳ نفر رسیده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید