توئیتر بعد از حذف دائمی حساب شخصی دونالد ترامپ به علت انتشار مطالب تحریک‌آمیز برای حمله به ساختمان کنگره آمریکا، این بار حساب کاربری حدود ۷۰ هزار نفر از کاربران حامی ترامپ را مسدود کرد.

حذف دهها هزار نفر از کاربران طرفدار ترامپ توسط توئیتر

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تارنمای خبری «نیویورک تایمز» با انتشار این خبر نوشت: این کاربران از اعضای گروه افراطی «کیو انان» (QAnon) طرفدار ترامپ هستند.

"کیو انان" بنابر گزارش تارنمای خبری ایندیپندنت، «جنبشی افراطی است که ترامپ را فرستاده خدا می‌داند».

ایندیپندنت درباره این گروه نوشت: جنبش «کیو انان» حرکتی است در جامعه آمریکا که ریشه‌های آن به تئوری توطئه‌ای بازمی‌گردند که از سال ۲۰۱۷ در چت‌روم‌های اینترنتی شکل گرفت و اکنون نه تنها به یک نگرانی  امنیتی در آمریکا بدل گشته که در بیش از ۷۰ کشور طرفدار دارد؛ جنبشی که به شدت طرفدار دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا است و از او در سطح چهره‌ای الهی نام می‌برد.

بنابراین گزارش توئیتر درباره حذف و مسدود کردن ده ها هزار حساب کاربری مربوط به کاربران کیو انان اعلام کرد: این حساب ها در زمینه نشر  «عقاید مضر» انجمن کیو انان و ترویج تئوری توطئه از طریق این شبکه  اجتماعی بودند.

۱۷ دی ماه همزمان با شمارش نهایی آرای مجمع گزینشگران در نشست مشترک مجلس نمایندگان و مجلس سنا، جمعی از هواداران ترامپ بنابر فراخوانی که وی در هفته های قبل برای حضور در واشنگتن دی.سی داده بود، با تحریک وی به ساختمان کنگره یورش بردند. برخی از خبرنگاران رسانه های غربی از قصد ترور و گروگانگیری مقامات ارشد آمریکایی در این هجوم خبر دادند. حمله هواداران ترامپ به کنگره آمریکا ۵ کشته به همراه داشت که یک تن از آنان افسر پلیس است. به گفته رسانه های آمریکایی برخی از اعضای گروه کیو انان درمیان این جمع شورشی حضور داشتند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید