هند با وجود تهدیدهای آمریکا مبنی بر تحریم این کشور در صورت خرید سامانه‌های دفاع موشکی روسی اس-۴۰۰، خرید این سامانه‌ها را در اولویت گذاشته است.

هند به تهدیدهای آمریکا درباره خرید اس-۴۰۰ روسی توجهی نمی‌کند

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، هند با بی توجهی به تهدید تحریم‌های آمریکا، خرید سامانه‌های دفاع موشکی روسی اس-۴۰۰ را در اولویت کاری خود قرار داده و به گفته منابع دفاعی، تیمی قریب به ۱۰۰ افسر و خلبان نیروی هوایی هند قرار است برای آموزش و نگهداری این سیستم‌ها در اواخر ماه جاری میلادی به روسیه بروند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اخیرا، کنت جاستر، سفیر آمریکا در هند گفته بود، تحریم‌ها برای ضربه زدن بر دوستانمان نیست اما هند تصمیم گرفته تا اس-۴۰۰های روسی را داشته باشد.

وزارت امور خارجه هند در واکنش به تحریم‌های احتمالی اعلام کرد، دهلی نو یک سیاست خارجی مستقل دارد که بر اساس آن، خریدهای مربوط به امور دفاعی در راستای منافع امنیت ملی صورت می‌گیرد.

مقام‌های وزارت دفاع هند نیز اعلام کرده‌اند، با آغاز تحویل گرفتن سامانه‌های اس-۴۰۰ در سپتامبر ۲۰۲۰، نخستین اسکادران این سامانه‌های دفاعی قرار است در هند و در پایان سال جاری میلادی یا آغاز سال ۲۰۲۲ عملیاتی شوند.

این تغییر و تحول در سامانه‌های دفاعی هند چند روز پس از آن انجام شده که سفیر آمریکا در هند گفته که قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها برای مجازات دوستان و متحدان نیست اما دهلی نو باید تصمیم بگیرد به دنبال تقویت همکاری با واشنگتن است یا خیر.

گزارش‌های اخیر از کنگره آمریکا نشان می‌دهد که این کشور می‌تواند تحریم‌های ثانویه را بر اساس این قانون وضع کند. هند و روسیه تایید کرده‌اند که این توافق ۵.۴۳ میلیارد دلاری بین دو طرف در اکتبر ۲۰۱۸ امضا شده است.

سخنگوی وزارت خارجه هند نیز گفت: هند و آمریکا شرکای استراتژیک جهانی هستند. هند همکاری استراتژیک و ویژه‌ای با روسیه دارد و همیشه سیاست مستقل خارجی خود را دنبال کرده است.

این سامانه‌های دفاعی خودکار می‌توانند بمب افکن‌ها، جنگنده‌ها، هواپیماهای جاسوسی، موشک‌ها و پهپادهای استراتژیک و متخاصم را در برد ۴۰۰ کیلومتری رهگیری، شناسایی و منهدم کنند و برای مقابله با تهدیدهایی از سوی چین و پاکستان به خدمت گرفته می‌شوند.

هند نخستین اقساط مربوط به این سامان‌ها را که حدود ۸۰۰ میلیون دلار است در سال ۲۰۱۹ به روسیه پرداخت کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید