در پی بارش بی سابقه برف و طوفان در اسپانیا هزاران نفر در خودروهای شخصیشان گرفتار شدند و ایالت‌ها را در وضعیت هشدار قرار داده است.

بارش شدید برف و طوفان در اسپانیا

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،بارش شدید برف و طوفان در اسپانیا که از حدود ۵۰ سال پیش بی سابقه بود، ایالت‌ها را در وضعیت هشدار قرار داده تا جایی که ارتش به کمک نیروهای امدادی آمده است.

برف شدید و طوفان «فیلومِنا» در ساعات اخیر در اسپانیا به کابوس صدها شهروندی در این کشور تبدیل شده که در جاده‌ها گرفتار شده اند. بارش برف شدید در اسپانیا که از حدود ۵۰ سال پیش بی سابقه بوده است، صحنه‌های سوررئالی از گرفتار شدن هزاران نفر در خودروهای شخصیشان و انتظار برای آمدن ارتش و نیروهای امدادی، تردد اسکی بازان و مسدود شدن خیابان‌ها را به تصویر کشیده است.

مادرید که بیش از یک دهه برف در آن نباریده بود، در حالی سپیدپوش شده است که مقام‌های محلی پایتخت از شهروندان خواسته اند تا از خانه‌ها خارج نشوند. در حال حاضر ۱۰ شهر در وضعیت قرمز قرار دارند.

به نوشته ال پائیس، وضعیت ناشی از طوفان در مادرید در عرض چند ساعت از به اشتراک گذاشتن تصاویر چشم نواز از بارش برف در شبکه‌های اجتماعی به یک وضعیت اضطراری جدی تبدیل شده و ارائه خدمات امدادی در خارج از شهر را با مشکل مواجه کرده است. بر اساس پیش بینی ها، بارش برف در ساعات آینده ادامه داشته و موجب یخ زدگی در طول شب خواهد شد.

وضعیت در سایر ایالت‌ها از جمله کاستیا، والنسیا، کاتالونیا و آراگون مشابه مادرید بوده و نیروها در حالت آماده باش به سر می‌برند.  

طوفان فیلومنا با ایجاد هرج و مرج در سراسر اسپانیا تا کنون موجب مرگ دو نفر، یک زن در مالاگا و یک مرد در شهر شرقی کالاتایود شده است. با این حال نیروها همچنان مشغول انجام عملیات نجات رانندگان گرفتار هستند.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا در صفحه توییترش نوشت: بیایید با اجتناب از سفر، دستور العمل‌های خدمات اورژانس را دنبال کنیم.

آژانس هواشناسی دولتی اسپانیا اعلام کرد این بزرگترین بارش برف در مادرید از سال ۱۹۷۱ بوده است. در حال حاضر فرودگاه باراخاس مادرید تعطیل شده و دست کم ۵۰ پرواز به حالت تعلیق در آمده است.  

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید