چهار نفر از سناتورهای آمریکایی حزب جمهوری‌خواه در یک بیانیه مشترک، خواستار تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شدند.

درخواست چهار سناتور جمهوری‌خواه برای تایید نتایج انتخابات در کنگره

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، چهار سناتور جمهوری‌خواه یکشنبه به یک بیانیه مشترک دو حزبی پیوستند که از کنگره می‌خواهد تا نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر را که جو بایدن در آن پیروز شد، تایید کند.

در این بیانیه با امضای سناتورهای جمهوری‌خواه شامل سوزان کالینز، لیزا مرکاوسکی، بیل کسیدی و میت رامنی آمده است: رای‌دهندگان حرفشان را زدند و کنگره اکنون باید وظیفه خودش را که تایید نتایج این انتخابات است، انجام دهد.

از دیگر کسانی که این بیانیه را امضا کردند می‌توان به سناتورهای دموکرات شامل جو منشن، مارک وارنر، جین شاهین، مگی حسن و دیک دوربن اشاره کرد. همچنین آنگوس کینگ، از سناتورهای مستقل این بیانیه را امضا کرد.

در همین حال پل رایان، رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا از برنامه جمهوری‌خواهان برای به چالش کشیدن پیروزی بایدن شدیدا انتقاد کرده و آن را "ضد دموکراتیک و ضد محافظه‌کاری" توصیف کرد.

پل رایان که از جمهوری‌خواهان ویسکانسین است و از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ رئیس مجلس نمایندگان بود، با انتشار بیانیه‌ای بی‌سابقه از برنامه جمهوری‌خواهان برای مخالفت با نتایج آرای الکترال در جلسه روز چهارشنبه به سختی انتقاد کرد. ۱۲ تن از سناتورهای جدید و مشغول به کار و چندین جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان قصد دارند با این شمارش آراء مخالفت کرده و از ادعاهای انتخاباتی ترامپ حمایت کنند.

در بیانیه پل رایان آمده است: تلاش‌هایی برای رد آرای کالج الکترال و تردیدافکنی درباره پیروزی جو بایدن حمله به بنیاد جمهوری ماست. تصور یک اقدام ضد دموکراتیک‌تر و ضد محافظه‌کارانه‌تر از یک مداخله فدرال برای لغو نتایج انتخاباتی که در سطح ایالتی تایید شده و سلب حق رای از میلیون‌ها آمریکایی، دشوار است. این واقعیت که این تلاش ناموفق خواهد بود، به این معنا نیست که به دموکراسی آمریکا لطمه‌ای نخواهد زد.

رایان از محافظه‌کاران خواست تا درباره سابقه‌ای که ایجاد می‌شود فکر کنند و به تلاش‌های ناکام کمپین ترامپ در دادگاه برای به چالش کشیدن نتایج در شماری از ایالت‌ها اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید