نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد که تبعات استفاده مجدد از یک ماسک بدتر از ماسک نزدن است و در برابر ابتلا به کرونا محافظتی نمی کند.

خطرات باورنکردنی استفاده مجدد از یک ماسک
به گزارش سلام نو به نقل از بهارنیوز، نتایج یک بررسی جدید که به تازگی صورت گرفته، بیانگر آن است که استفاده مجدد از یک ماسک، فرد را در برابر ویروس کرونا محافظت نمی‌کند. یک مطالعه نشان می‌دهد استفاده از ماسک استفاده شده می‌تواند تبعات بدتری از نزدن ماسک به دنبال داشته باشد. محققان محافظت ماسک‌های جراحی سه لایه در برابر استنشاق قطرات آلوده را بررسی کرند؛ آنها دریافتند هوا، که حاوی آئروسل‌های ریزی است، از طریق سطح ماسک با سرعت کم وارد دهان و بینی می‌شود.یک مدل رایانه‌ای دریافت، در صورت استفاده از ماسک‌های جراحی، ۶۵ درصد از قطرات را فیلتر می‌کند و در صورت استفاده مججد این میزان به ۲۵ درصد کاهش می‌یابد.این تیم معتقد است، کاهش اثرگذاری ماسک به این دلیل است که شکل ماسک‌ها با هر بار استفاده می‌توانند تغییر کنند و استفاده از ماسک استفاده شده می‌تواند تبعات بیشتری از نزدن ماسک به دنبال داشته باشد.این تیم از دانشگاه ماساچوست لاول و دانشگاه باپتیست کالیفرنیا می‌گویند، این یافته‌ها شواهدی را در اختیار شما قرار می‌دهد که هنگام بررسی حفاظت و طراحی ماسک‌های جدید در نظر گرفته شود.
کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ژیلا IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    من یه ساله یه ماسک می‌زنم بیشتر اداره ای جایی بخوام برم که گیر میدن ماسک باید باشد میزنم روزهایی هم که هوا سرده نوک دماغم یخ میزنم همون ماسکو میزنم ازاین ماسک هزار تومانی هاست از پارسال تا حالا غیر از اون ماسک دیگه آیی نخریدم ۴۵سالمه کرنا هم نگرفتم خودم و اطرافیان و همسایه ها وهمکارها و آشنایان همگی از پارسال که گفتن کرنا آمده نه گرفتیم ونه مردیم⁦(◕ᴗ◕✿)⁩

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید