قاسم سلیمانی استاندار ایلام با اشاره برنامه های مهم دولت برای استفاده از ظرفیت های نفت و گاز در ایلام، از اجرایی شدن فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام در آینده نزدیک خبر داد.

اجرایی شدن فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام در آینده نزدیک

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد: با افتتاح الفین پتروشیمی ایلام به عنوان بزرگترین مجتمع غرب کشور و همچنین افتتاح گوگردزدایی عملاً استان به قطب صنعت پتروشیمی مبدل شده است.

وی عنوان کرد: دولت تدبیر و امید در حوزه صنعت پتروشیمی در استان ایلام خدمات کم نظیر و قابل تقدیرنامه داده است.

وی در ادامه با اشاره به درخواست خود از رئیس جمهور و وزیر نفت برای توسعه صنایع پایین دستی در استان با توجه به آماده بودن خوراک لازم برای این صنایع، گفت: در این راستا ایجاد پارک صنایع پایین دستی پتروشیمی و واحد pp باعث شکل گیری ۳۰ کارخانه بزرگ وابسته به پتروشیمی و صنایع نفتی در استان ایلام می‌شود.

وی در ادامه گفت: احداث پروژه pp از یک سال گذشته توسط هلدینگ ها شروع شده است و هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: با ایجاد صنایع پایین دستی خوراک این کارخانه‌ها در استان تولید می‌شود و سرمایه گذاران مشکلی برای تامین خوراک صنایع خود نخواهند داشت.

استاندار ایلام در خصوص افتتاح فاز دوم مجتمع پتروشیمی ایلام، تاکید کرد: این طرح بزرگ که امروز به مرحله بهره برداری رسید یکی از عوامل مهم مقابله با تحریم‌ها است.

وی در ادامه گفت: علاوه بر طرح pp، فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام نیز به زودی شروع می‌شود که تکمیل آن حجم زیادی سرمایه گذاری و اشتغال در استان ایجاد خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید