قیمت جهانی طلا به دلیل شیوع نوع جدیدی از کرونا در انگلیس و ترسی که بازارها را فرا گرفته در معاملات امروز کاهش یافت.

ریزش قیمت طلا در بازارهای جهانی

به گزارش سلام نو به نقل از فارس ، به دنبال شیوع نوع جدیدی از کرونا در انگلیس و ترسی که بازارها را فرا گرفته و محدودیت‌های جدیدی که به بار آورده است، ارزش دلار بالا رفت و این امر سبب شد تا قیمت طلا در معاملات امروز کاهش یابد.

قیمت طلا به 1881.17 دلار کاهش یافت. این فلز گران بها در ساعات اولیه معاملات به 1906.46 دلار، بالاترین رقم از 9 نوامبر رسیده بود.

 شیائو فو، تحلیلگر بانک ملی چین گفت: «به طور گسترده حس ریسک پذیری در بازار وجود ندارد. بازارهای تبادل ارز (فارکس) و سهام کاهشی است. جهش جدید در این ویروس، بی ثباتی در بازار به وجود آورده و ما شاهد یک عدم ریسک پذیری چشمگیر هستیم.»

«هرچند طلا باید به عنوان منبع امن سرمایه گذاری محسوب شود اما به طور کلی در این مواقع، شاهد هستیم که دلار موقعیت را به نفع خود می‌دزد.»

با انتشار خبر ویروس جدید که ارزش پوند و یورو را کاهش داد، شاخص دلار بیش از یک درصد افزایش ارزش ثبت کرد و از کمترین رقم چند سال گذشته به بالاترین قیمت یک هفته گذشته رسید.

در ساعات اولیه معاملات به دنبال خبر توافق رهبران کنگره آمریکا بر سر بسته کمک مالی کرونایی 900 میلیارد دلاری، قیمت طلا بیش از یک درصد بالا رفته بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید