ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران گفت: آمار فوت با کرونا در تهران از ابتدای اسفند سال گذشته تا ۲۷ آذر سال جاری، ۲۲ هزار و ۳۹۳ نفر بوده است.

افزایش ۴۰ درصدی آمار مرگ و میر تهرانی‌ها در آذر ۹۹

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران، درباره وضعیت کرونا در پایتخت اظهار داشت: از حدود سه هفته تا کنون در پایتخت شیب ابتلا به کرونا و متوفیان ناشی از این بیماری نزولی شده و پنج‌شنبه گذشته ۲۷ آذر ۵۶ نفر در تهران به دلیل کرونا جان باخته‌اند.

وی افزود: ۳۱ نفر از جانباختگان روز پنج‌شنبه گذشته مرد و ۲۵ نفر زن بوده‌اند همچنین از اول اسفند تا ۲۷ آذر ۲۲ هزار و ۳۹۳ مرگ ناشی از کرونا در بهشت‌زهرا (س) تهران ثبت شده است که از این آمار ۱۳ هزار و ۶۲۹ نفر مرد و ۸۷۶۴ نفر زن بوده‌اند.

 رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ادامه داد:‌آمار مرگ و میر در آذر ۹۹ نسبت به آذر ۹۸ حدود ۴۰ درصد افزایش یافته که البته مقایسه آماری با رقم ۵۷ فوتی ناشی از کرونا در پایتخت در نظر گرفته شده است و اگر فوتی‌های ماه‌های قبل را در نظر بگیریم آمار مرگ و میر در تهران نسبت به قبل از کرونا بیش از ۴۰ درصد افزایش یافته است.

خداکرمی خاطرنشان کرد: به طور طبیعی سالانه در بهشت زهرا (س) ۱۶۷ تا ۲۰۰ هزار نفر فوت ناشی از دلایل معمولی ثبت شده می شود که این آمار با در نظر گرفتن فوتی‌های کرونا امسال ۴۰ درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه با افزایش محدودیت‌های کرونا ۵۰ درصد سفر با  مترو و اتوبوس کاهش یافته است،‌گفت: طی دو مرحله اخیرا در پایتخت طی آبان و آذر محدودیت اجرا شده که در آذر این محدودیت‌ها تشدید یافت و امیدواریم در دی امسال روند رو به کاهش تداوم داشته باشد البته مردم جهت مقابله با کرونا سنگ تمام گذاشتند و تقریبا ۱۰۰ درصد شهروندان از ماسک استفاده می‌کنند حتی در بسیاری از موارد جهت مقابله با کرونا جلوتر از سیاست‌مداران حرکت کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید