صدا و سیما با حدود ۴۸ هزار نیرو و بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان بودجه برای سال آینده حتی توان خرید حق پخش فینال جام باشگاه‌های آسیا و اعزام نیرو به قطر را ندارد.

وقتی عادل، فروغی را از مدار خارج کرد

سلام نو – سرویس اجتماعی: "صفحه فارسی ای اف سی چند تا فالور داره؟ الان یا الان؟" این دیالوگی است که در ۲۴ ساعت گذشته درباره تعداد دنبال کنندگان صفحه رسمی فارسی کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت پیوسته تکرار می‌شد.

هر دقیقه و هر ساعت تعداد دنبال کنندگان صفحه ای اف سی فارسی رشد می‌کند و حالا صفحه چند ده هزار نفری ای اف سی ۱.۶ میلیون نفر فالوور دارد، فالوورهایی که تشنه گزارش فینال آسیا با صدای عادل فردوسی‌پور هستند.

بعد از تعطیلی ۹۰ فردوسی پور در  ۲۲ اسفند ۹۷، او گزارش دیدار تیم‌ لیورپول مقابل بایرن مونیخ را انجام داد و بعد از آن دیگر هیچ دیداری را گزارش نکرد. این مسئله باعث انتقادات شدیدی به صدا و سیما و رئیس جوان شبکه سه سیما شد، با این همه رسانه ملی راضی نشد مجددا به عادل تریبون برنامه نود را بدهد.

چرا عادل برای ای اف سی گزارش می‌کند؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا چندی پیش اعلام کرد که از عادل فردوسی‌پور برای گزارش زنده بازی پرسپولیس و اولسان کره جنوبی، روی صفحه اینستاگرام فارسی خود، دعوت کرده است. عادل در نهایت بعد از دریافت ویزا به دوحه پایتخت قطر سفر کرد. اما شاید برای شما هم عجیب باشد که چرا ای‌اف‌سی از فردوسی‌پور برای گزارش دعوت کرده است؟

آن‌چنان که خبرآنلاین نوشته بود این تصمیم ای اف سی از آنجایی اتخاذ شده که ایران مانند گذشته حق پخش مسابقات را خریداری نکرده و به همین دلیل کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته برخلاف عرف رایج خود بازی را از اینستاگرام پخش کند تا به نوعی به سیاست رایج در ایران که برای بازی‌های مهم حق پخش را نمی‌خرد پاسخی داده باشد.

عدم خرید حق پخش توسط صدا و سیما باعث شد تا محمدحسین میثاقی هم حق حضور در قطر و تهیه گزارش از حواشی اطراف پرسپولیس را نداشته باشد. به گفته رسانه‌ها امسال نه تنها حق پخش بازی‌ها، بلکه حق تهیه ویدئو از تمرین و حواشی تیم‌ها نیز فروخته شده و صدا و سیما که این حق را نخرید، حق تهیه گزارش رسمی را هم ندارد.

البته تا این لحظه مجریان مختلف صدا و سیما گفته‌اند که این رسانه به هر شکلی که شده است بازی را پخش خواهد کرد و نیازی نیست مردم نگران این مسئله باشند. مجریان مختلف برنامه‌های ورزشی با غرور از تلاش همکارانشان برای پخش بازی، آن هم با کیفیت HD حرف می‌زنند و چیزی از مسئله خجالت آورد عدم خرید حق پخش بازی‌ها نمی‌گویند.

مدار فروغی و از هم پاشیدن صدا و سیما

دو هفته پیش بود که ویدئویی از علی فروغی، رئیس پرحاشیه و جنجالی شبکه ۳ سیما، منتشر شد. در این ویدئو او به صراحت می‌گوید که"نه محبوبیت و نه تخصص" فردوسی‌پور برای او پوشیده نبود، اما "کار فردوسی‌پور از مدار خارج شده بود و دیگران هم نگاه می‌کردند و می‌گفتند زمانی که یک نفر به‌خاطر محبوبیتش می‌تواند از مدار خارج شود و کسی هم به او چیزی نگوید، پس ما هم می‌توانیم همین کارها را انجام دهیم و این‌گونه صدا و سیما از هم می‌پاشید".

فروغی در این ویدئو از فروپاشی صدا و سیما به خاطر رفتار فردوسی‌پور سخن می‌گوید و به صراحت اعتراف می‌کند که محبوبیت یا تخصص او برای رسانه ملی مهم نیست! حالا دو هفته بعد از این حرف‌ها و تقریبا دو سال بعد از تعطیلی نود، به نظر می‌رسد که مدار عادل ظاهرا برای مردم مقبول‌تر است. شاید پاسخ به سوالی که در یک روز گذشته در فضای مجازی دائما پرسیده می‌شود، بتواند گویای همه چیز باشد. آیا حضور و حفظ عادل باعث از هم پاشیدن صدا و سیما می‌شود یا این نه ِبزرگ مردم با این گرایش به سمت یک صفحه ناآشنا در اینستاگرام؟

صدا و سیما با حدود ۴۸ هزار نیرو و بیش از ۲۶۰۰ میلیارد تومان بودجه برای سال آینده حتی توان خرید حق پخش فینال جام باشگاه‌های آسیا و اعزام نیرو به قطر را ندارد. در طرف مقابل عادل فردوسی‌پورِ خارج از مدار که بیش از یک سال و نیم است که یک گزارش هم نکرده به دعوت ای‌اف‌سی به قطر می‌رود. در این ساعات اعتبار عادلِ فروسی‌پور و ساک کوچک سفری‌اش از بزرگ‌ترین سازمان رسانه‌ای جهان بیشتر است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید