کاخ الیزه امروز (پنجشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که تست کرونای امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، مثبت شده است.

مکرون، رئیس جمهور فرانسه کرونا گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، در بیانیه کاخ الیزه آمده است: "مطابق با پروتکل های بهداشتی لازم الاجرا، امانوئل مکرون ۷ روز خود را قرنطینه می کند. وی در طول قرنطینه به کار خود ادامه می دهد و فعالیت های خود را از راه دور انجام می دهد.

رسانه فرانسوی لوفیگارو هم نوشت: مکرون پیش از این چندین بار آزمایش کرونا داده بود اما این نخستین بار است که جواب تست او مثبت شده است.

بر اساس آخرین آمار منتشره از سوی وب سایت ورد میترز؛ فرانسه با بیش از دو میلیون و ۴۰۹  هزار مبتلایان به کووید ۱۹ و بیش از ۵۹ هزار جان باخته ناشی از آن، در رتبه پنجم کشورهای جهان و رتبه دوم اروپا قرار دارد.

ژان کاستکس، نخست وزیر فرانسه از انجام واکسیناسیون کرونا در فرانسه در پنج مرحله زمانی و از دریافت نزدیک به  ۱.۱۶ میلیون دوز واکسن کووید ۱۹ قبل از پایان سال و نزدیک به ۷۰۰ هزار دوز مازاد در ژانویه خبر داده است؛ فرانسه حدود ۲۰۰ میلیون دوز را برای واکسیناسیون ۱۰۰ میلیون نفر (واکسیناسیون در دوره به فاصله 21 روز)سفارش داده است.

فرانسه قرار است از هفته پایانی ماه جاری میلادی(دسامبر) و در آستانه سال نو میلادی، واکسیناسیون کرونا در این کشور را آغاز کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید