مژده لواسانی مجری جوان تلویزیون مجموعه شعر سپید خود را با عنوان «به چهل سالگی‌ات رسیده‌ام» از سوی موسسه انتشارات نگاه منتشر و روانه بازار کتاب کرد.

مجموعه شعر سپید مژده لواسانی منتشر شد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، مجموعه شعر «به چهل سالگی‌ات رسیده‌ام» دومین کتاب مژده لواسانی و نخستین مجموعه شعر سپید اوست که طی روزهای گذشته از سوی موسسه انتشارات نگاه راهی بازار نشر شده است. لواسانی از سال‌های نوجوانی در کنار کار اجرا در تلویزیون و رادیو به نویسندگی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی نیز مشغول بود و در ۱۶ سالگی برای نخستین بار سردبیری یک برنامه رادیویی را تجربه کرد.  

مژده لواسانی در این اثر ۵۵ شعر سپید منتشر کرده که اغلب کوتاه است و فضایی عاشقانه دارد. او سعی کرده تا در این اثر مسائل و دغدغه‌های عاشقانه را در پس‌زمینه‌ای پاییزی مطرح کند. شاعر در این مجموعه از المان‌های مختلفی استفاده کرده تا به انسان مدرن امروزی بپردازد.

لواسانی در توضیح دومین اثرش آورده است: «در کتاب اولم «خون انار گردن پاییز است» داعیه‌ی شعر نداشتم و البته در مقدمه کتاب هم به این موضوع اشاره کرده بودم که چهار فصل این مجموعه شعر نیست؛ اما در مجموعه دوم یعنی «به چهل سالگی‌ات رسیده‌ام»، با راهنمایی‌ها و الطاف شاعرانی چون محمدرضا عبدالملکیان، اسماعیل امینی و دیگر استادان تلاش کردم تا مجموعه شعر سپید قابل قبولی را تقدیم مخاطبانم کنم.»

در یکی از اشعار این کتاب می‌خوانیم:
«باران
قطره
قطره
قطره
بر سه تن می بارید
آن تن که رفتم
آن تن که ماندی
آن تن که آمد
اسم رمزمان «تن‌ها» بود
آن شب!»

مجموعه شعر «به چهل سالگی‌ات رسیده‌ام»، اثر مژده لواسانی در ۷۱ صفحه، شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و به‌بهای ۱۶ هزار تومان از سوی موسسه انتشارات نگاه راهی بازار نشر شده است. چاپ نخست این کتاب در روز نخست پخش تمام شد و از امروز چاپ دوم این کتاب عرضه خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید