جوزپه کانته، نخست‌وزیر ایتالیا تاکید کرد به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در آستانه تعطیلات کریسمس، اعمال محدودیت‌های جدید در این کشور ضروری است.

لزوم اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در ایتالیا

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، "جوزپه کانته" در مصاحبه با روزنامه "لا استامپا" که روز سه‌شنبه منتشر شد گفت، دولت رم برای مهار شیوع کرونا و جلوگیری از بروز موج سوم همه گیری به اعمال محدودیت های جدید طی تعطیلات سال نو میلادی نیاز دارد.

وی خاطر نشان کرد: اکنون به اعمال محدودیت های جدید و بیشتر نیاز داریم. باید به هر قیمتی مانع از موج سوم شیوع کرونا شویم چون ویرانگر خواهد بود.

رسانه های ایتالیا گزارش دادند که دولت ائتلافی ایتالیا به دنبال بررسی قوانین و مقررات سراسری جدید برای تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی است.

ایتالیا بدترین آمار را در میان کشورهای اروپایی در مرگ و میر ناشی از کرونا داشته است به طوریکه تاکنون بیش از ۶۵ هزار مورد فوتی در این کشور به دنبال ابتلا به کرونا گزارش شده است.

نخست وزیر ایتالیا در ادامه تصریح کرد، برای تاثیر این اقدامات، کارزار واکسیناسیون بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون را تحت پوشش قرار می‌دهد و چنین هدفی تا پایان فصل بهار یا حداقل تا پیش از تابستان دست یافتنی خواهد بود.

پیش از این گزارش شده بود که در آستانه سال جدید میلادی و احتمال موج جدید شیوع ویروس کرونا، مقامات ایتالیا به دنبال این بوده اند که مسافرت های ایام کریسمس را منع کنند.

بر اساس مقررات جدید در ایتالیا بین ۲۱ دسامبر تا ۶ ژانویه ( ۱۷- ۶ دی)  ایتالیایی ها فقط اجازه دارند به دلایل کاری، پزشکی و اقدامات اضطراری بین مناطق مختلف این کشور رفت و آمد کنند. این بدان معناست که آنها نمی توانند در روز کریسمس، روز باکسینگ (روز بعد از کریسمس که برخی کشورهای اروپایی جشن می گیرند) و حتی روز سال جدید میلادی سفر کنند.

براساس جدیدترین اطلاعات اعلام شده، تاکنون بیش از یک میلیون و ۸۵۵ هزار نفر در سراسر ایتالیا به کرونا مبتلا شده اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید