رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مراسم رژه نظامی ارتش جمهوری آذربایجان به مناسبت آزادسازی سرزمینهای اشغالی این کشور در منطقه «قره باغ» شرکت کرد.

 رژه نظامی ارتش جمهوری آذربایجان با حضور اردوغان

 به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رژه نظامی ارتش جمهوری آذربایجان به مناسبت آزادسازی سرزمینهای اشغالی این کشور در منطقه «قره باغ» امروز (پنجشنبه) با حضور " الهام علی اف" و "رجب طیب اردوغان " روسای جمهوری آذربایجان و ترکیه در باکو برگزار شد .

رژه نظامی ارتش جمهوری آذرربایجان با حضور سه هزار نفر از نظامیان این کشور و نیز یگانهای ویژه ارتش ترکیه و با نمایش تجهیزات نظامی مختلف برگزار شد .

علی اف رییس جمهوری آذربایجان طی سخنانی در مراسم آغاز رژه نظامی ارتش این کشور گفت: ما توانستیم در درگیری‌های اخیر در قره باغ به پیروزی تاریخی دست یابیم .

وی تاکید کرد که جمهوری آذربایجان در این درگیری‌ها برای آزادسازی سرزمینهای خود که 30 سال پیش از سوی ارمنستان اشغال شده بود و بر اثر آن صدها هزار آذربایجانی از خانه و کاشانه  خود اخراج شده بودند، مبارزه کرد .

به گفته رییس جمهوری آذربایجان، راه حل نظامی این مناقشه اجتناب‌ناپذیر بود و مجامع بین‌المللی درباره آزادسازی این سرزمینها اقدامی نکردند و ارمنستان نیز حاضر نبود، از طریق روش‌های مسالمت‌آمیز از سرزمینهای اشغالی خارج شود و قطعنامه‌ها و مصوبات بین‌المللی در این زمینه را نیز نادیده می‌گرفت .

اردوغان نیز با اشاره به این که ترکیه از ابتدای جنگ در قره باغ در کنار جمهوری آذربایجان قرار گرفته بود، گفت: مردم ارمنستان باید از آنچه در قره باغ اتفاق افتاد، عبرت بگیرند.

جنگ 44 روزه که از ششم مهر ماه میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده بود، 20 آبان ماه گذشته با امضای بیانیه سه جانبه روسای جمهوری آذربایجان، روسیه و نخست‌وزیر ارمنستان خاتمه یافت .

کد خبرنگار: ۱۳
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید