نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا ضمن اعلام اینکه ترامپ در اوایل ریاست‌جمهوری خودش خواستار برقراری تماس با مقامات کاراکاس بوده است، گفت امیدوارم با دولت جدید ایالات متحده وارد گفتگو شویم.

ابراز امیدواری مادورو برای مذاکره با دولت جدید آمریکا

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، ونزوئلا و ایالات متحده سال گذشته میلادی و پس از آن روابط دیپلماتیک خود را قطع کردند که واشنگتن به همراه ده‌ها کشور دیگر خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون را به عنوان رئیس جمهوری مشروع ونزوئلا به رسمیت شناخت و مساله تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ را پیش کشید.

مادورو، گوآیدو را دست نشانده و بازیچه آمریکا می‌داند که به دنبال سرنگونی دولت کاراکاس است.

مادورو در یک نشست حبری از کاخ ریاست جمهوری به خبرنگاران گفت: امیدواریم که با روی کار آمدن دولت جو بایدن،‌ رئیس جمهوری منتخب آمریکا آنها زمان برای فکر کردن داشته باشند و امیدواریم که آنها مذاکرات احتمالی را بین دولت‌های کاراکاس و واشنگتن برقرار کنند. اوایل ۲۰۱۷، دلسی رودریگز، معاون من که در آن زمان وزیر خارجه بود به مراسم تحلیف ترامپ دعوت شد اما به دلیل یکسری رویدادها در آن مراسم شرکت نکرد.

وی افزود: ترامپ بعدا من را برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل در ۲۰۱۸ دعوت کرد تا با او دیداری داشته باشم. من آماده این گفتگو بودم اما دولت آمریکا از برگزاری چنین دیداری جلوگیری کرد.

در همین حال، مادورو گفت که صدها تن از کارمندان فاسد در صنعت نفت و گاز ونزوئلا به نفع آمریکا کار می‌کنند و با اطلاعات این کشور همکاری دارند.

وی افزود: هزاران مورد پرونده مربوط به نفوذ در صنعت نفت و گاز کشور از طریق سفارت آمریکا در ونزوئلا وجود دارد. مواردی وجود دارد که آنها به رئیس این صنعت رشوه داده باشند و او را فاسد و اغوا کرده باشند. اما اینکه چه سطحی از نفوذ در داخل این صنعت وجود دارد، هنوز معلوم نیست. ما در حال پاکسازی این صنعت به صورت تدریجی هستیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید