علی مطهری معتقد است ما در جاهایی عملگرایی پیشه کرده‌ایم ولی نتوانسته‌ایم از سیاست خارجی‌مان بهره‌برداری لازم را بکنیم و بهره‌اش را روسیه برده است.

سیاست خارجی ما ایدئولوژیک نبوده است/ضرورتی برای دشمنی با عربستان وجود ندارد

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا ،علی مطهری گفت: اگر بگوییم سیاست ما باید مطابق با اصول اسلامی باشد، مساله این است که روابط ما با کشورهای اسلامی خوب نیست. ما در درجه اول باید با همسایگان خودمان، خصوصاً باید بهترین روابط را با کشورهای اسلامی داشته باشیم ولی الان این طور نیست. بنابراین سیاست خارجی ما ایدئولوژیک هم نبوده است و در گذشته دچار مشکلاتی بوده که امروز روابط خوبی بین ما و کشورهای اسلامی وجود ندارد و اسرائیل هم در حال استفاده از این وضعیت است.

وی افزود: سیاست خارجی ما البته عملگرا بوده ولی نه به طور منطقی. ما در جاهایی عملگرایی پیشه کرده‌ایم ولی نتوانسته‌ایم از سیاست خارجی‌مان بهره‌برداری لازم را بکنیم و بهره‌اش را روسیه برده است. لذا باید تغییری اساسی در سیاست خارجی ما بوجود آید. روابط ما با عربستان باید بهبود یابد. این دشمنی زیاد بی‌منطق است و اصلا ضرورتی برای این کار نیست.

نماینده سابق مجلس در ادامه گفت: در مساله آزادی فلسطین هم، این امر با اتحاد کشورهای اسلامی انجام می‌شود و ما باید با هم باشیم. اینکه بعضی از کشورهای عربی از ما می‌ترسند و به دامن اسرائیل افتاده‌اند، به نفع اسرائیل و آمریکاست و ما باید سیاست خارجی خودمان را اصلاح کنیم. بین ایدئولوژیک بودن و عملگرا بودن سیاست خارجی منافاتی وجود ندارد. به هر حال سیاست خارجی باید با عقل و تدبیر توام باشد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید