وزیر امور خارجه سابق عراق معتقد است جو بایدن پرونده این کشور را در صدر اولویت‌های دولت خود قرار نخواهد داد.

وزیر خارجه سابق عراق: ما در صدر اولویت‌های بایدن نخواهیم بود

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، محمد علی الحکیم، وزیر خارجه دولت «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر سابق عراق امروز سهشنبه در توییتی نوشت: "عراق در صدر اولویت های دولت بایدن در سال اول نخواهد بود."

وی از "سیاستمداران عراقی خواست تا گام های روشن، آرام و شتاب نزده در قبال واشنگتن اتخاذ کنند و با کسی که مدیریت پرونده عراق (در دولت بایدن) را عهده دار خواهد بود، همکاری کنند و روی روابط تجاری، مبارزه با تروریسم و آرام کردن منطقه تمرکز کنند".

جنگ آمریکا علیه عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی و متعاقب آن حضور اشغالگرانه این کشور در عراق تا کنون پیامدهای ناگوار و رنج و مشکلات زیادی را برای این کشور و ملت آن به همراه داشته است.

دخالت های آمریکاییها در طول سالهای بعد از ۲۰۰۳ میلادی در امور داخلی و خارجی عراق در سایه حضور نظامی گسترده آنها، جلوی برخورداری عراق از استقلال و حاکمیت کامل را گرفته است.

نمایندگان، سیاستمداران و تحلیلگران عراقی و مردم این کشور بارها بر لزوم پایان حضور نظامی آمریکا در کشورشان تاکید کرده و خواهان احترام کامل به حاکمیت و استقلال آن شده‌اند و در همین راستا است که درخواستها از دولت عراق برای اجرای مصوبه پارلمان مبنی بر لزوم خروج نیروهای بیگانه از خاک عراق در برهه اخیر افزایش یافته است.


 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید