وزارت امور خارجه پاکستان ادعای پایگاه خبری «میدل ایست آی» درباره فشار واشنگتن بر اسلام‌آباد جهت پذیرفتن عادی‌سازی روابط با تل‌آویو را تکذیب کرد.

پاکستان ادعاها مبنی بر فشار آمریکا برای عادی‌سازی روابط با اسراییل را رد کرد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ادعای پایگاه اینترنتی میدل ایست آی درباره فشار شدید آمریکا بر پاکستان برای پیوستن به جمع حاکمان سازشگر با صهیونیست‌ها و استناد این ادعا به مصاحبه اخیر نخست وزیر پاکستان با یک شبکه خبری، واکنش مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد را برانگیخت.

در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: گزارش برخی رسانه‌ها درباره فشار واشنگتن بر اسلام‌آباد جعلی و بی‌اساس است.

به نقل از این بیانیه، نخست وزیر پاکستان در مصاحبه اخیر بار دیگر مواضع دولت این کشور را به صراحت اعلام کرده و براساس آن تا زمان حل عادلانه مسئله فلسطین، به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی هرگز در دستور کار قرار ندارد.

وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد: حل مسئله فلسطین باید براساس آرمان‌های مردم این کشور باشد و این موضوع مطابق اندیشه‌های "محمدعلی جناح" بنیانگذار فقید پاکستان است و سیاست ما نیز براساس همین خط مشی خواهد بود.

در این بیانیه افزوده شد: اظهارات نخست وزیر پاکستان مواضع قوی و تغییرناپذیر این کشور را تایید می‌کند، بنابراین جایی برای حدس و گمان بی‌اساس نمی‌ماند.

وزارت امور خارجه پاکستان گفت: این کشور بر حل عادلانه و مسالمت آمیز مسئله فلسطین براساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی تاکید دارد و خواستار تشکیل کشور مستقل فلسطین براساس مرزهای پیش از سال ۱۹۶۷ میلادی و به پایتختی بیت‌المقدس است.

پاکستان و فشار اعراب درباره طرح عادی‌سازی

عمران‌خان پنجشنبه شب گذشته طی مصاحبه با شبکه پاکستانی "جی‌ان‌ان" درخصوص رویکرد اسلام‌آباد مرتبط با برقراری روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی بار دیگر بر مواضع قوی پاکستان علیه این توطئه و حمایت از آزادی سرزمین فلسطین تاکید کرد.

وی افزود: ما حتی نمی‌توانیم فکر کنیم که بخواهیم حاضر به عادی سازی روابط با اسرائیل شویم، بلکه این مغایر با اندیشه‌های «محمدعلی جناح» بنیانگذار فقید پاکستان است و مطابق آن حقوق مردم فلسطین باید تامین شود.

نخست وزیر پاکستان در پاسخ به این پرسش که آیا اسلام‌آباد تحت فشار کشورهای غیرمسلمان و یا برخی کشورهای مسلمان عرب (اشاره به حاکمان عربی سازشگر با تل‌آویو و برخی دیگر که روابط نزدیک با پاکستان دارند) قرار دارد، این موضوع را انکار نکرد و به صورت تلویحی گفت: بعضی از حرف‌ها قابل بیان نیست و باید از آن گذشت، ما با برخی از این کشورها روابط خوبی داریم و نمی‌خواهیم باعث ناراحتی آنان شویم.

وی افزود: زمانی که پاکستان روی پای خود بایستد و مستقل شود، آن وقت می‌توان به این پرسش (که چه کشورهایی پاکستان را برای عادی سازی روابط با اسرائیل تحت فشار قرار می‌دهند) پاسخ داد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید