عضو هیئت مدیره شرکت بورس تهران گفت: سیاست گذار تدبیری خواهد کرد که بازگشایی صندوق پالایشی یکم با ضرر بازگشایی نشود.

سهام پالایش یکم منفی باز می‌شود یا مثبت؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تحولات بازار سرمایه و دلایل افت شاخص بورس در برنامه گفت و گوی ویژه خبری مورد بررسی قرار گرفت.

 آخرین تحولات بازار سرمایه با حضور خدارحمی کارشناس بازار سرمایه و سدیدی عضو هیئت مدیره بورس ایران در برنامه گفت و گوی ویژه خبری مورد بررسی قرار گرفت.

عضو هیئت مدیره شرکت بورس تهران در خصوص تبلیغ دولت درباره صندوق پالایشی یکم و کاهش ۳۰ درصدی ارزش آن تاکنون گفت: به طور قطع  بازگشایی صندوق پالایشی یکم با ضرر نخواهد بود.سیاست گذار تدبیری خواهد کرد که این صندوق با بازدهی منفی باز نشود.

وی با اشاره به اینکه باید در یک فضای کاملاً علمی و مبتنی بر اعداد اقدام به تحلیل کرد گفت:‌ای تی اف‌ها ابزاری برای رشد بازار بود، دولت ۶۰ هزار میلیارد اوراق منتشر کرده و همچنین سازمان خصوصی سازی حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کرد که جمع آن ۹۰ هزار میلیارد تومان می‌شود یعنی دولت انتفاعی از این حرکت هیجانی نبرده است، صندوق دارایی یکم در راستای افزایش عرضه در بازار بود، اما بازار روند معکوس پیدا کرد، طبیعتاً منطقی است که سیاست گذار اقدامش را به عقب بیندازد لذا سیاست‌گذار با یک روند معقول و منطقی سهام را باز خواهد کرد.

سرعت رشد بازار سرمایه با سرعت رشد تصمیم‌گیری در بورس هماهنگ نیست

عضو هیات مدیره شرکت بورس تهران با اشاره به اینکه سرعت رشد بازار سرمایه با سرعت رشد نظام تصمیم‌گیری در بورس هماهنگ نیست اظهار کرد: از بعد مادی باید گفت ارزش بازار در دور اول هزار هزار میلیارد تومان بود، آخر دوره به ۹ هزار هزار میلیارد تومان رسید که ۸۰ درصد آن برای حقوقی‌ها بود، آنچه که خالص فروش حقوقی‌ها بود ۱۰۰ هزار تا ۱۱۰ هزار میلیارد تومان بود و این یعنی ۲ تا ۳ درصد دارایی حقوقی‌ها. آنچه که  از ۱۹ مرداد تا به امروز خریداری شده تقریباً ۴۰ هزارمیلیارد خالص خرید حقوقی‌ها بود، بزرگ‌ها در روند رو به رشد باید بزرگی کنند.

محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار بیان کرد: شرکت بورس ذینفع هیچ سهامی نیست و همواره نقدشوندگی برای ناظر بازار مهم است.

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس در خصوصث تزریق یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بورس تصریح کرد: سازمان بورس به عنوان متولی بازار از طریق همه مراجع این موضوع را پیگیری کرده است، فاز نخست آن به صندوق تثبیت وارد می شود.

وی افزود: رقمی که باید در فاز نخست به صندوق تثبیت تزریق شود معادل ۲۰۰۰ میلیارد تومان است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید