به نوشته روزنامه صهیونیستی اسراییل هیوم، پیروزی احتمالی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نگرانی کشورهای عربی را از حضور او در کاخ سفید به دنبال خواهد داشت.

کشورهای عربی نگران حضور بایدن در کاخ سفید هستند

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، این روزنامه صهیونیستی عصر دیروز در گزارشی با اشاره به پیروزی احتمالی جو بایدن نامزد حزب دموکرات انتخابات آمریکا نوشت کشورهای عربی از رسیدن بایدن به کاخ سفید نگران هستند زیرا بایدن در صورت به دست گیری قدرت به توافق هسته ای با ایران بر می گردد و تحریم های آمریکا علیه این کشور را لغو می کند .

این روزنامه در ادامه به نقل از یک مقام ارشد سعودی که نامی از او نبرد با طرح ادعای  احتمال عادی شدن رابطه ریاض با رژیم صهیونیستی همچون امارات، بحرین و سودان به نقل از وی افزود: اگر بایدن در جهت منافع ایران حرکت کند ما و اسرائیل را برای مقابله با تهدید ایران بدون ایالات متحده و اروپا تنها خواهد گذاشت و بنابراین اتحاد بین این کشورها تقویت خواهد شد.

او همچنین ادعا کرد که حدس و گمان هایی وجود دارد که انتخاب بایدن و انعقاد توافق هسته ای جدید با تهران اتحاد منطقه ای بین اسرائیل و کشورهای عربی را نه تنها مختل بلکه آن را تقویت می کند.

در همین راستا یک مقام ارشد در ابوظبی گفت: چنین سناریویی به ایران امکان می دهد تا در مدت زمان کوتاه سلاح هسته ای بدست آورد و ثبات کل منطقه را تهدید کند.

این روزنامه همچنین با اشاره به ابراز نگرانی مقامات ارشد مصر و بحرین نوشته است که آنها معتقدند که پیروزی بایدن اتحاد منطقه ای را که اکنون بین اسرائیل و کشورهای عربی شکل گرفته، مختل کند.

بر این اساس یک مقام ارشد وزارت امور خارجه در مثصر به این روزنامه گفت: ما این نگرانی را داریم که بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای ایران اعتماد کشورهای سودان، بحرین و امارات را به حمایت آمریکا کمرنگ کند.

بر اساس آخرین آمار نتایج شمارش انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جو بایدن نامزد دموکرات ها همچنان از دونالد ترامپ رقیب جمهوری خواه خود که طی دو ماه گذشته قطار عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی را در منطقه به راه انداخته، پیشی گرفته است.

منابع خبری می گویند که با توجه به پیشتازی بایدن در ایالت های سرنوشت ساز پنسیلوانیا، جورجیا و نوادا رفتن او به کاخ سفید بسیار نزدیک است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید