نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از ترامپ به خاطر اقدامات و سیاستهایش در خاورمیانه تشکر و قدردانی کرد.

تقدیر نتانیاهو از سیاست خاورمیانه‌ای ترامپ

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: حمایت اسرائیل از هر دو حزب بزرگ ایالات متحده آمریکا «جزو مبانی وحدت میان اسرائیل و آمریکا» است.

نتانیاهو افزود: این وحدت هیچ گاه چنین مستحکم نبوده است. او از ترامپ به خاطر گام‌هایی که در راستای منافع اسرائیل برداشته است، قدردانی کرد.

نتانیاهو در این رابطه به سیاست سختگیرانه ایالات متحده در قبال ایران، به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، به رسمیت شناختن اشغال بلندی‌های جولان توسط اسرائیل، سیاست مداراجویانه آمریکا در قبال شهرک‌های اسرائیلی و پیمان‌های جدید دیپلماتیک میان اسرائیل و سه کشور عربی اشاره کرد.

نتانیاهو گفت: من تنها می‌توانم امیدوار باشم که این دیپلماسی علیه ایران در طول سال‌های آینده نیز تداوم یابد.

اگرچه نتانیاهو مناسبات خود با ایالات متحده را فراحزبی می‌خواند، اما او حزب جمهوری‌خواه را از متحدان دیرین اسرائیل می‌داند. نتانیاهو روابط سردی با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری قبلی آمریکا داشت و به نظر می‌آمد در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۲ آمریکا میت رامنی را به اوباما ترجیح می‌دهد، و در سال ۲۰۱۵ در نطق خود در برابر کنگره آمریکا از توافق اتمی پیش روی آمریکا با ایران انتقاد کرد.

در حالی که ترامپ در افکار عمومی اسرائیل از محبوبیت برخوردار است، به نظر می‌آید که نزدیکی نتانیاهو به ترامپ به شکاف میان یهودیان آمریکا دامن زده است. نتایج شماری نظرسنجی‌ها می‌گویند که در انتخابات ریاست‌جمهوری در پیش رو اکثر یهودیان آمریکا جو بایدن از حزب دموکرات را انتخاب خواهند کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید