ریزش بازار سرمایه همچنان ادامه دارد و سرمایه سهامدارانشان، در غفلت متولیان امر در حال آب شدن است.

تخلقی در بورس که هر روز تکرار می‌شود!

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، بازار سرمایه کماکان در مسیر سراشیبی قرار دارد؛ این که چرا و به چه دلیل این ریزش ادامه‌دار است جای خود دارد، اما در این بین اتفاقاتی در روند نزولی بازار سهام هر روز تکرار می‌شود که یا متولیان امر از آن غافل هستند، و یا این که چشم‌های خود را بر این اتفاقات بسته‌اند.

به عنوان مثال یکی از این موارد خرید حقوقی‌ها صرفا در حد حجم مبنا در صف‌های فروش است تا سهام شرکت‌ها به صورت برنامه‌ریزی شده هر روز پایین و پایین‌تر بیاید.

نشانه بارز این رخداد، نماد کشتیرانی جمهوری اسلامی یا همان "حکشتی" است. این شرکت در حالی تا کنون بیش از 70 درصد افت داشته است که علاوه بر این که بازارگردانی از سوی این شرکت برای سهامش در راستای حفاظت از سرمایه آنها صورت نمی‌گیرد، بلکه صرفا در حد حجم مبنا در هر روز خریداری می‌شود تا این نماد معاملاتی با سرعت بیشتری افت قیمت و از دست رفتن سرمایه‌ سهامدارانش را رقم بزند.

در این میان هستند نمادهای دیگری که در تالار شیشه‌ای به این مشکل مبتلا می‌باشند و در سایه خواب سنگین سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر سرمایه سهامدارانشان آب می‌شود.

حالا که مجلس و قوه قضائیه آستین خود را برای برخورد با تخلفات در این بازار بالا زده‌اند، لازم است تا این گونه موارد و بسیاری موارد مشابه که نمونه بارز تخلف در تالار شیشه‌ای، اما ناشفاف بورس است را مورد رسیدگی قرار دهند.

کد خبرنگار: ۱۴
۴دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    2 0
    دیگه مطمئن شدم بازار را مافیای داخلی و خارجی با نرم افزارهای پیشرفته مدیریت می کنند وگناه رو به گردن انتخابات و تازه واردان بورس می اندازند یعنی اهمیت این همه خسارت دیده در بورس کمتر از سیل و زلزله است سیل و زلزله طبیعی است اما این خسارت با تبانی سازمانی و ترور سرمایه مردم توسط دشمنان مردم ایجاد شده باید یارانه خسارت دیده گان در بودجه تصویب شود و باعث و بانی ان مجازات شوند. قابل توجه دادستان محترم کشور و دیوان محترم عدالت اداری
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    ما از قوه قضاییه در خواست داریم به این امر هرچه زود تر رسیدگی شود .دیگه سرمایای برامون نمونده ما به این دولت اعتماد کردیم وارد بازار بورس شدیم.ولی بد بخت شدیم همه سرمایمون از دستمون رفت دیگه امیدی نداریم .فقط چشم امید ما به قوه قضاییه است لطفا هرچه زرو تر رسیدگی شود .با کمال تشکر۲
  • علی IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    خیلی جالبه همه چیز کران شده بعد سهام همون شرکت و محصولات هر روز پائین تر میاد خوب مشخصه که عمدی در کار هستش
  • حسین IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    ما دار ندارمان بعد از ۳۰سال کارمندی در کوره پول سوزی نابود شد امیدی داشتیم که فرزندانمان را حمایت کنیم اما رکب خوردیم ۱۴

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید