وحید جلال زاده می گوید حال کشاورزی آذربایجان غربی خوب نیست و این شرایط در سال آینده امنیت غذایی کشور را با خطر مواجه می سازد.

نماینده ارومیه در مجلس: امنیت غذایی جامعه در خطر است

به گزارش سلام نو به نقل از برنا، وحید جلال زاده در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور با بیان اینکه جمهوری اسلامی محصول مبارک انقلاب اسلامی است که رفته رفته با آن فاصله می‌گیرد و آرمان‌ها کم فروغ می‌شود و اهداف به محاق می‌رود، گفت: مردم به راستی می‌پرسند چرا انقلاب کردیم و در چله دوم انقلاب جوانان مطالبه‌گر سوال دارند ابهام دارند ناکارآمدی دولت باعث شده زبان دشمن درازتر شود و امید به بی‌کفایی برخی‌ها در داخل ببندد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: ما باید از مردمی که در سوم اسفند پای صندوق رأی آمدند تا فرصتی به ما برای خدمت گذاری، جبران و کاری کارستان دهند باید تشکر کنیم. دست رأی دهنده‌ها را باید بوسید و من می‌بوسم دست روستایی ارومیه‌ای که در برف سنگین زمستان پای صندوق آمد تا با ما اتمام حجت کند،مردم در همه این چهل و دو سال از مسئولین جلوتر بودند،امام(ره) سفر کرده چه خوش گفت که این مردم از مردم عصر رسوال الله (ص)جلوتر ند.

وی با بیان اینکه نیازهای ملت باید برطرف شود، تصریح کرد: مسئولین در برآورده کردن رفاه اجتماعی، اشتغال جوانان، بهداشت و درمان، آموزش و آرامش مردم به عنوان نیازهای اولیه چه میزان موفق بوده‌اند؟ این یک سوال جدی است، حرف بس است زیرا مردم خسته شدند از بس که از امثال بنده حرف شنیدند.

جلال زاده یادآور شد: من باید از مردم نجیب ارومیه زیبا به خاطر اعتماد به سرباز و خادم خود تشکر کنم و سر تعظیم مقابل همه آنها فرو آورم. مردم ارومیه در اوج داشته‌ها در تب مشکلات می‌سوزند،مقصر کیست؟

 چرا سیاهه مشکلات در شهری که با دو کشور عراق و ترکیه مرز مشترک دارد و از پایانه صد ساله، زمین، خاک، آب و مردمی سخت کوش برخوردار است، سر به فلک می‌کشد.

وی در ادامه اظهار کرد: زمانی که دلار ۷ تومانی در بخش‌هایی از کشور خرج توسعه و آبادانی می‌شد، ارومیه مظلوم ما جوانان خود را با ۱۶۹ شهید قبل از جنگ تحمیلی ۲۲۹۹ شهید در هشت سال دفاع مقدس و ۴۷۰ شهید بعد از پایان دفاع مقدس تا امروز سپر امنیت ایران اسلامی کرد. در ارومیه درِ شهادت همچنان باز است. اما سهم مجاهدت مردم انقلابی و نجیب  ارومیه در تولید ناخالص ملی کجاست؟ چرا سرمایه گذاری دولت در این شهر حرف غریبی است و اینک که نوبت به ما رسیده است، آسمان تپیده است؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت حال سرمایه گذاری ندارد و شرکت‌های توسعه‌ای همانند شستا، ایمیدرو و ایدرو را نمی‌توان در ارومیه یافت،آذربایجان غربی قطب کشاورزی ایران است و کشاورزان ارومیه اقتصاد این شهر را پایدار می‌کنند و ساماندهی سیب و انگور ارومیه مشکل لاینحلی نیست،امسال خستگی کشاورز بر تنش باقی  و محصولاتش روی دستانش باقی ماند و با افزایش سرسام آور قیمت کود، سم و بذر در سال آینده ما با مشکل امنیت غذایی مواجه خواهیم شد.

جلال زاده با بیان اینکه از ماه‌ها قبل به صورت جدی به عصر بی‌دولتی در ایران باور دارم، گفت: در جواب آنانی که می‌گویند دشمن در پی دولت بی سر است، می‌گویم کدام دولت و کدام سر؟ دولت پای نفوذی‌ها را در تصمیمات اقتصادی قطع کند زیرا یک تصمیم اشتباه اقتصادی در این روزها می‌تواند فاجعه بیافریند.

 وزارت خارجه نترسد و شجاعانه در مقابل اظهارات رئیس جمهور فرانسه موضع گیرد. یادمان نرود امام (ره) در موضوع سلمان رشدی چه کرد و مقام معظم رهبری در واقعه رفتن سفرای اروپایی از تهران چه کردند.

وی خطاب به وزیر راه و شهرسازی افزود: این وزارتخانه باید در تکمیل قطعه سوم آزاد راه شهید کلانتری بکوشد. 

همچنین دولت باید حق نیروهای شرکتی را بدهد و در قراردادی شدن آنها با مجلس همراهی کند.

 مبارزه با ظلم و فساد که به ریشه انقلاب و کشور آسیب زده باید در اولویت کاری دولت و البته مجلس و دستگاه قضا باشد. سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم مظهر اقتدار نظام است و باید آن را پاس داشت و مراقبت کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم تاکید کرد: وظیفه مهم و خطیر نمایندگان انقلابی در مجلس قوی بازگشت به خویشتن انقلاب است. رجعت به آرمان‌های اصلی و اهداف بلند امام راحل استقلال، آزادی و عدالت است.  مجلس می‌تواند به اهداف انقلاب دست یابد به شرط انکه از خود بگذریم.

جلال زاده خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی چرا به مجلس نمی‌آیید و در پیشگاه مردم و نمایندگان ملت پاسخگوی اعمال خودتان نیستید؟ چرا از مردم و مجلس فراری هستید؟ ستاد کرونایی که خود رئیس آن هستید مصوبه میگذراند و صلاح شمارا در نیامدن به مجلس میداند مردم با این داستان چه شوخی‌ها که نکردند،صدای مجلس صدای مردم است و صدای مردم صدای خدا است.از خدا و خلقش دوری نکنید، کجاست دولت پاسخگو؟ کجاست دولت تدبیر وامید؟ آنجایی که باید درکنار مردم باشد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید