شورای امنیت سازمان ملل از دو طرف درگیر در لیبی خواست تا توافقنامه آتش‌بس امضا شده در ژنو را اجرا کنند.

شورای امنیت خواستار اجرای آتش‌بس کامل در لیبی شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، اعضای شورای امنیت در بیانیه‌ای از توافق طرفین درگیر در لیبی و کمیته نظامی ۵+۵ در ژنو برای برقراری آتش‌بس پایدار در سراسر لیبی استقبال کردند.

اعضای شورای امنیت در ادامه خواستار پایبندی طرفین درگیر در لیبی به تعهداتشان و اجرای کامل این توافقنامه شدند.

شورای امنیت همچنین بر برقراری آتش‌بس در لیبی برای دستیابی به یک راه حل و گفت‌وگوی سیاسی تأکید کرد و خواستار پایبندی تمامی کشورها به ممنوعیت صادرات سلاح به لیبی و مداخله نکردن در امور داخلی این کشور شد.

هیات سازمان ملل در لیبی جمعه اعلام کرد که مذاکرات کمیته نظامی مشترک با ساختار ۵+۵ در ژنو به این امر انجامید که دستاورد تاریخی حاصل شد و طرف‌های لیبیایی به توافقی دائم برای آتش‌بس در تمامی نقاط کشور دست یافتند.

چهارمین دور مذاکرات کمیته نظامی مشترک لیبی (۵+۵) دوشنبه گذشته در مقر سازمان ملل در ژنو آغاز شد و تا ۲۴ اکتبر ادامه داشت. سازمان ملل پیشتر ابراز امیدواری کرده بود که دو هیئت لیبی به راه حلی برای مسائل موجود دست یابند تا مقدمه‌ای باشد بر دستیابی به آتش بس پایدار و فوری در سراسر کشور.

نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" بر شرق این کشور با حمایت پارلمان طبرق و تعدادی از قدرت‌های منطقه‌ای از جمله مصر و امارات کنترل دارند و دولت وفاق ملی هم به نخست وزیری فایز السراج بر طرابلس، پایتخت و اکثر منطقه غربی لیبی کنترل دارد و آنکارا از این دولت به شدت حمایت می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید