حاجی بابایی از رفع ایراد شورای نگهبان به تامین منابع مربوط به اعمال مدرک دوم فرهنگیان خبر داد.

تعیین منابع مالی مربوط به اعمال مدرک دوم فرهنگیان

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی گفت: بر اساس ماده ۳ طرح تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، این وزارتخانه مکلف به اعمال مدرک دوم فرهنگیان شد.

وی در تشریح ماده ۳ این طرح گفت: وزارت امور اقتصادی موظف است در اجرای ماده (۷۸) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی، مقررات مالی دولت (۲) مصوب ۹۳/۱۲/۴، با اصلاحات و الحاقات بعدی، منابع موضوع ماده مذکور را به صورت سه ماهه از مؤسسات و بنگاه های اقتصادی مربوط وصول کند و پس از واریز به خزانه و درج در قالب ردیف مشخص در بودجه های سنواتی برابر موافقت نامه های مربوطه در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد.

نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به تبصره این ماده گفت: براساس تبصره ماده ۳ این طرح نیز،  وزارت آموزش و پرورش نیز مکلف است نسبت به اعمال مدرک تحصیلی مرتبط بالاتر افرادی که فعالیت آموزشی در مدارس دارند بدون رعایت سقف، اقدام کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس افزود: بار مالی این تبصره در سقف اعتبار پیش بینی شده در ردیف ۱۱۲۷۵۰۰ وزارت آموزش و پرورش در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ تامین می‌شود و از تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱ قابل اجراست.
 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید