کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد به پیشنهاد روسیه برای تامین امنیت خلیج فارس نیازی نداریم و ایران باید قطعنامه‌های شورای امنیت را رعایت کند.

جواب رد آمریکا به پیشنهاد روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «کلی کرافت» سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در جریان نشست شورای امنیت مدعی شد که نیازی به طرح پیشنهاد روسیه برای تامین امنیت خلیج فارس نیست بلکه باید ایران را وادار به اجرای قطعنامه‌های این شورا کرد.

این در حالی است که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در جریان این نشست که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: هدف سند پیشنهادی مسکو ایجاد ساز و کاری برای رسیدن به پاسخی جمعی برای مقابله با تهدیدها و چالش‌ها است.

روسیه مرداد سال گذشته، سندی را با عنوان «مفهوم امنیت جمعی در خلیج فارس» به شورای امنیت ارائه داد. اما، کرافت مدعی شد: مادامی که ایران ملزم به رعایت مقررات نشود؛ چنین پیشنهادهایی بی‌فایده است.

وی در ادامه اظهارات تکراری و ایران‌هراسانه خود گفت: جامعه بین‌الملل نیازی به ترتیبات امنیتی دیگر برای خلیج فارس ندارد. شورای امنیت همه ابزارهای لازم را برای پاسخگو کردن ایران دارد اما باید شهامت نشان دهد و این کشور را به پاسخگویی وادار کند.

کرافت با اشاره به لغو تحریم‌های تسلیحاتی و تهدید آمریکا علیه طرفین معامله با ایران، مدعی شد: آنچه آمریکا را متمایز می‌کند این است که واهمه‌ای ندارد تا در دفاع از آنچه درست می‌داند؛ ایستادگی کند.

اظهارات ضدایرانی دیپلمات آمریکایی در حالی مطرح شد که واشنگتن از یک سال پیش با ادعای تامین امنیت انرژی، به دنبال ایجاد ائتلافی دریایی در خلیج فارس است تا به‌زعم خود عبور و مرور محموله‌های باری از تنگه هرمز را رصد کند؛ اما انتظار دارد ایران به عنوان کشوری که حق مالکیت ارضی در این آبراه حیاتی دارد، سهمی در تامین امنیت آن نداشته باشد!

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید