سیدرضا صدرالحسینی، کارشناس مسائل سیاسی دلیل عدم موفقیت عربستان در نرسیدن به کرسی شورای حقوق بشر را کسری بودجه این کشور دانست که باعث مشکل عربستان شد.

بی‌پولی جلوی رسیدن عربستان به کرسی حقوق بشر را گرفت

به گزارش سلام نو، برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو در خصوص درخواست عربستان با سازمان ملل برای کسب کرسی شورای حقوق بشر با سیدرضا صدرالحسینی کارشناس مسائل سیاسی به صورت تلفنی گفتگو کرد.

صدرالحسینی با اشاره به درخواست عربستان از سازمان ملل برای کسب کرسی شورای حقوق بشر گفت: شرایطی که در فضای بین الملل وجود دارد، فضا را برای رژیم عربستان فراهم کرده است. این رژیم عضو کمیته حقوق بشر سازمان ملل بود اما علی رغم تلاش‌هایی که داشت موفق به کسب این کرسی نشد.

وی به اقدامات ضد حقوق بشری رژیم عربستان اشاره کرد و افزود: آواره کردن تعداد زیادی از مردم مظلوم یمن و کشتار و مجروحیت تعدادی زیادی از این مردم و همچنین نسل‌کشی که در این کشور رخ داد نشان می‌دهد عربستان شایستگی کسب کرسی شورای حقوق بشر را ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی از صدور بیانیه‌هایی ضد عربستان به واسطه نسل کشی در یمن توسط کمیته‌های مختلف سازمان ملل متحد گفت و بیان کرد: شرایط به حدی بغرنج است که تعدادی از کشورهای اروپایی حاضر نیستند اسلحه به عربستان بفروشند.

وی، جمال خاشقچی را یکی دیگر از موضوعات و پرونده‌های حقوق بشر عربستان عنوان کرد و گفت: این قتل فجیع، مواضع سعودی‌ها را نسبت به آزادی‌های فردی و سیاسی نشان داد و بر همگان روشن شد این رژیم با بدترین شکل ممکن با مخالفان خودش رفتار می‌کند.

صدرالحسینی در پاسخ به این سوال که چرا عربستان موفق به کسب کرسی شورای حقوق بشر با وجود سیاسی کاری در فضای بین الملل نشد، عنوان کرد: کسری بودجه‌ای که سعودی‌ها گرفتار آن هستند مانع اصلی این موضوع بود زیرا در دوره‌های گذشته که عربستان عضو کمیته حقوق بشر سازمان ملل بود به دلیل تامین هزینه‌ها بود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید