رییس مجلس گفت: باید تلاش کنیم که درگیری­­‌های قره باغ متوقف شود و طرفین با گفت وگو به مناقشات موجود پایان دهند.

قالیباف: درگیری­­‌ در قره باغ نگران کننده است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رییس مجلس شورای اسلامی تشدید تنش­‌های ارمنستان و آذربایجان را نگران‌­کننده خواند و گفت: باید تلاش کنیم که درگیری­­‌ها متوقف شود و طرفین با گفت وگو به مناقشات موجود پایان دهند.

به گزارش اداره کل اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس، محمدباقر قالیباف روز دوشنبه در تماس تلفنی با ویچسلاو والودین رییس دومای دولتی روسیه با اشاره به گذشت چند ماه از فعالیت مجلس یازدهم اظهارداشت: دوره پیشِ­رو فرصت مغتنمی برای ایران و روسیه است که روابط پارلمانی خود را توسعه ببخشند و همکاری­‌های فیمابین را شتاب دهند.  

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تداوم گفت وگوی تهران - مسکو، هم در حوزه منطقه‌­ای و هم در حوزه بین‌المللی تاثیرگذار خواهد بود و ما از استمرار گفت وگوهای سازنده دو کشور استقبال می­‌کنیم.

قالیباف با اشاره به شرایط پیش­‌آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا گفت: همه­‌گیری کرونا برخی همکاری­‌های دو طرف را تحت­ تأثیر قرار داده است اما در شرایط حاضر انتظار داریم با رعایت پروتکل­‌های بهداشتی این همکاری­‌ها با سرعت بیشتری ادامه یابد.

وی تشدید تنش­‌های ارمنستان و آذربایجان را نگران‌­کننده خواند و گفت: باید تلاش کنیم که درگیری­­‌ها متوقف شود و طرفین با گفت وگو به مناقشات موجود پایان دهند.

پارلمان روسیه آمادگی لازم برای کمک به تسهیل روابط در تمامی زمینه­‌ها را با جمهوری اسلامی ایران دارد

ویچسلاو والودین در ابتدای این تماس بر توسعه همکاری پارلمانی ایران و روسیه تأکید کرد و گفت: امیدواریم با فراهم شدن شرایط بهداشتی، شاهد تبادل هیات‌­های پارلمانی میان مجالس دو کشور باشیم.

رییس دومای دولتی روسیه در ادامه، همکاری­‌های متنوع ایران و روسیه را بخش مهمی از روابط فیمابین دانست و افزود: پارلمان روسیه آمادگی لازم برای کمک به تسهیل روابط در تمامی زمینه­‌ها را با جمهوری اسلامی ایران دارد.

رییس دومای دولتی روسیه با اشاره به تشدید درگیری­‌های ارمنستان و آذربایجان بر سر موضوع قره‌­باغ گفت: همچون شما معتقد هستیم که باید این درگیری بصورت مسالمت­‌آمیز و از طریق گفت وگو و مذاکره حل و فصل شود.

طرفین در این تماس تلفنی بر اهمیت ساز و کار کمیسیون عالی مشترک پارلمانی دو کشور تأکید کردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید