وزارت بهداشت قصد دارد ۱۶ میلیون دز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور کند.

 ۱۶ میلیون دز واکسن آنفلوآنزا وارد کشور می شود
به گزارش سلام نو، کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر گفت: امسال با توجه به همزمانی کرونا و آنفلوآنزا وزارت بهداشت قصد دارد ۱۶ میلیون دز واکسن آنفلوآنزا واردکشور کند که نزدیک ۲ میلیون دوز آن را جمعیت هلال احمر تا دوشنبه آینده وارد کشور خواهد کرد تا برای افراد نیازمند و افرادی که در معرض خطر هستند با توجه به سهمیه داروخانه های هلال احمر نسبت به توزیع آن اقدام کنیم.

 او افزود: نزدیک به ۱۵۰ هزار دز واکسن آنفلوآنزا هم اکنون موجود است و با توجه به اعلام وزارت بهداشت درباره زمان توزیع واکسن از اول مهرماه منتظر مجوز توزیع وزارت بهداشت هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: با توجه به شیوع نسبتا بالای آنفلوآنزا در سال گذشته، ۱۶ میلیون دز واکسن برای امسال در کشور کم است و برای سوء استفاده های احتمالی، باید تدابیری اتخاذ شود.

همتی افزود: هلال احمر طبق شیوه نامه ابلاغی وزارت بهداشت کار توزیع واکسن آنفلوآنزا را انجام خواهد داد و وزارت بهداشت برای افراد در معرض خطر واکسن را به صورت رایگان توزیع خواهدکرد؛ سایر افراد جامعه برای تهیه واکسن از داروخانه های منتخب باید هزینه آن را پرداخت کند.

او افزود: با توجه به اینکه بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا در مهرماه است توزیع آن نیز در مهر خواهد بود. اهمیت پیشگیری بهتر از درمان است بنابراین افرادی که بیماری زمینه ای ندارند بهتر است نسبت به تزریق واکسن عجله نکنند.

رئیس جمعیت هلال احمر درباره نذر آب هلال احمر نیز گفت: طرح نذر آب در استان هایی که تنش آبی داشتند انجام می شود. سال گذشته  ۱۹ شهر تنش آبی را تجربه کرده بودند اما امسال این تعداد کاهش داشت که جمعیت هلال احمر نسبت به طرح نذر آب ورود کرد و ۱۲ استان نیز بعنوان استان معین در این طرح تعیین شد.

او افزود: در کنار نذر آب طرح های حمایتی دیگر از جمله توزیع دارو، تامین نوشت افزار برای دانش آموزان و اقلام زیستی برای کپرنشینان در استان سیستان و بلوچستان با محوریت داوطلبان انجام شد. 

او درباره تامین و شارژ انبارهای هلال احمر افزود: در ابتدا انبارهای هلال احمر در وضعیت خوبی نبود که با قراردادن... میلیارد تومان موجودی انبارها تامین شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید