وزیر آموزش و پرورش در آستانه بازگشایی مدارس با تاکید براینکه نمی‌شود کارها را به خاطر کرونا تعطیل کرد گفت که مداراس با حفظ پروتکل‌های بهداشتی باز می‌شود.

فاصله دانش آموزان از مدرسه باعث فشارهای عصبی و روحی می‌شود!

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مدارس در سراسر کشور فردا شنبه ۱۵ شهریورماه در حالی بازگشایی می‌شوند که بسیاری از والدین نگران سلامتی فرزندان خود هستند.

چراکه با گذشت حدود 8 ماه از پیدا شدن سر و کله ویروس ناشناخته و مرموز کرونا و با وجود خبرهای خوشایند از اقدامات گوناگون در یافتن واکسن درمانی برای این ویروس پیچیده، هنوز جامعه علمی و تحقیقاتی دنیا در حوزه علوم پزشکی با وجود بسیاری از پیشرفت های پزشکی تحقیقاتی ،از ارائه درمان و راهکاری برای مهار آن سردرگم و عاجز شده اند.

روز گذشته پنج شنبه 13 مردادماه بود که رییس مجمع عمومی سازمان نظام پزشکی از ستاد ملی مبارزه با کرونا خواست از بازگشایی حضوری مدارس در کلیه مناطق کشور و بروز یک فاجعه انسانی جلوگیری کند.

دکتر عباس آقازاده در نامه ارسالی خود به برنا ضمن انتقاد از وزیر آموزش و پرورش در برنامه اعلامی از سوی وزارتخانه مطبوع برای بازگشایی مدارس از روز شنبه 15 شهریور ماه که به زعم وی با شرایط حاکم بر همه گیری ویروس کرونا و وضعیت قرمز بسیاری از مناطق کشو همخوانی ندارد، از مسؤلین ستاد ملی مبارزه با کرونا، تقاضا کرده ضمن اعمال قاطعیت در اجرای فرامین بهداشتی و پروتکل‌های ملی مبارزه با کرونا، از احتمال بازگشایی حضوری مدارس در همه مقاطع تحصیلی و در کلیه استانها و مناطق کشور، اکیدا جلوگیری کنند.

اما محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش که پنج شنبه شب در رسانه ملی اعلام کرد که همه مدارس کشور از ۱۵ شهریورماه جاری با رعایت شدیدترین پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی می‌شوند و فاصله دانش آموزان حداقل یک متر و زمان کلاس‌های درسی نیز حداکثر ۳۵ دقیقه خواهد بود، امروز جمعه نیز به شکبه خبر آمده است تا به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید به خانواده ها اطمینان خاطر دهد که مدارس با رعایت شدیدترین پروتکل های بهداشتی بازگشایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه ما با یک پدیده ای روبرو هستیم که پایانی برای آن متصور نیست و باید بتوانیم به زندگی خودمان ادامه دهیم و پروتکل ها را رعایت و از سلامتی خودمان حفاظت کنیم، افزود: ما نمی توانیم همه چیز را تعطیل کنیم و درخانه بنشینم.

حاجی میرزایی گفت:در حال حاضر مطالعات متعددی در دنیا نشان داده است که فاصله طولانی دانش آموزان با مدرسه حتی می تواند با عث بروز فشارهای عصبی و روحی و بیماری های جسمی بدنبال داشته است.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید