سازمان سنجش اعلام کرد که در کنکور ۱۴۰۰ فقط نظام جدیدی‌ها آزمون می‌دهند، یعنی نظام آموزشی جدید «۶-۳-۳» و برای نظام قدیمی ها سوال طرح نمی شود.

حذف نظام قدیمی‌ها از کنکور ۱۴۰۰

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در کنکور سراسری سال ۱۳۹۸ سر و گله مهمان‌های ناخوانده‌ای به نام «داوطلبان کنکور نظام جدید» پیدا شد، یعنی دانش‌آموزان نظام جدید پایه دوازدهم و بهتر بگوییم همان‌هایی که ابتدایی را ۶ ساله سپری کردند. داوطلبان نظام آموزشی جدید در حالی آماده شرکت در کنکور سراسری سال ۹۸ می‌شدند که کتاب‌هایی متفاوت با سرفصل‌هایی متفاوت داشتند.

بر این اساس بود که گمانه زنی‌ها درباره نوع طرح سوالات برای داوطلبانی که هم اکنون به عنوان نظام قدیمی‌ها «نظام آموزشی سالی واحدی و ترمی واحدی که دارنده پیش دانشگاهی هستند» شناخته می‌شوند شدت گرفت و بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش مقرر شد دو نوع دفترچه سوال مخصوص «نظام قدیمی ها» و «نظام جدیدی ها» در کنکور سراسری سال ۹۸ طرح شود و در کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ کنکور نظام قدیم ملغی شده و داوطلبان همگی باید در کنکور نظام جدید شرکت کنند.

کنکور ۹۸ برای دو نوع نظام آموزشی سوال طرح شد

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نظام آموزشی تحصیلی دانش آموزان تغییر کرده است و ما از سال ۹۸ با داوطلبانی که در نظام آموزشی جدید تحصیل کرده اند مواجه می‌شویم.

خدایی افزود: به همین منظور در کنکور سراسری ۹۸ دو نوع سوال طراحی شد؛ یک نوع سوال از کتاب‌ها و دروس نظام قدیم پیش دانشگاهی و یک نوع سوال هم از کتاب‌ها و دروس نظام جدید «۳،۳،۶»که هر دو گروه داوطلبان در آزمون به سوالات پاسخ دادند.

او گفت: با توجه به اینکه ۵۰ درصد داوطلبان هر سال کنکور را پشت کنکوری‌ها تشکیل می‌دهند برای سال ۹۸ دو نوع سوال طراحی شد اما این موضوع برای سال ۹۹ ادامه نمی‌یابد و در سال ۹۹ همان سوالات نظام جدید «۳،۳،۶» طراحی خواهد شد.

نظام قدیمی‌ها معترض شدند

اعلام این خبر که نظام قدیمی‌ها فقط یک سال وقت دارند موجی از اعتراضات را در بین داوطلبان این گروه ایجاد کرد. داوطلبان نظام قدیم این تصمیم را اشتباه دانستند و اعلام کردند که کنکور نظام قدیم حداقل باید ۳ سال برگزار شود، زیرا تغییر منابع و کتب زمان و هزینه زیادی را از داوطلبان می‌گیرد و داوطلبان نظام قدیم در این صورت مجبور می‌شوند که از ابتدا شروع کنند. بر این اساس بود که تمدید کنکور نظام قدیم برای کنکور ۹۹ به یکی از مطالبات مهم کنکور سراسری ۹۹ تبدیل شد.

نظام قدیم برای کنکور ۹۹ تمدید شد

در نهایت پس از اعتراضات فراوان شورای سنجش و پذیرش دانشجو به بررسی شیوه برگزاری کنکور ۹۹ پرداخت که براساس مصوبه این شورا مقرر شد در کنکور ۹۹ هم دو نوع سؤال برای داوطلبان نظام آموزشی جدید و قدیم طراحی شود.

خدایی دراین باره گفته بود که در جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مسأله حق انتخاب نظام امتحانی داوطلبان در کنکور ۹۹ بررسی و مقرر شد که داوطلبان سال ۹۹ در نظام انتخابی مختار باشند، براین اساس داوطلبان کنکور ۹۹ که در نظام قدیم آموزش متوسطه تحصیل کرده‌اند می‌توانند دروس نظام قدیم یا جدید آموزش متوسطه را در کنکور امتحان دهند و این مسأله بستگی به تمایل داوطلبان دارد.

در کنکور ۱۴۰۰ فقط نظام جدیدی‌ها آزمون می‌دهند

سازمان سنجش همچنین اعلام کرد، کنکور سراسری ۹۹ آخرین سالی است که در آن سوالات نظام قدیم مطرح می‌شود و کنکور ۱۴۰۰ فقط با یک نوع نظام آموزشی، یعنی نظام آموزشی جدید «۶-۳-۳» برگزار می‌شود اما با وجود این اعلام امسال داوطلبان زیادی درخواست تمدید نظام آموزشی را دارند و در دلایل اعتراض خود آورده اند که با شیوع ویروس کرونا نمی‌توانند در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند و تغییر نظام آموزشی علاوه بر هزینه مالی، زمان زیادی را از آن‌ها می‌گیرد.

داوطلبان درخواست خود را به سازمان سنجش و وزارت علوم ارسال کنند

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی، درباره تمدید کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: سازمان سنجش تنها مرجع تصمیم گیرنده برای تمدید یا عدم تمدید نظام آموزشی قدیم برای کنکور ۱۴۰۰ نیست.

سخنگوی سازمان سنجش با تاکید بر اینکه مرجع تصمیم گیرنده در این زمینه شورای سنجش و پذیرش است، افزود: داوطلبان نظام قدیم اگر درخواست تمدید کنکور نظام قدیم برای سال ۱۴۰۰ را دارند، می‌توانند نامه و امضا جمع کرده و به سازمان سنجش ارسال کنند.

او بیان کرد: با توجه به اینکه رئیس شورای سنجش و پذیرش وزیر علوم و دبیر این شورا، رئیس سازمان سنجش است، داوطلبان می‌توانند درخواست خود را به این دو ارگان ارسال کنند تا پیشنهاد آن‌ها برای بررسی به شورای سنجش و پذیرش ارسال شود.

سخنگوی سازمان سنجش اضافه کرد: اگر این پیشنهاد در شورای سنجش و پذیرش رأی بیاورد، اعمال می‌شود و اگر رأی نیاورد، سازمان سنجش با استدلال به داوطلبان جواب می‌دهد.

درخواست داوطلبان نظام قدیم

دانش آموزان فارغ التحصیلان نظام قدیم بیش از ۱۰۰۰ درخواست برای تمدید کنکور نظام قدیم ارسال کرده اند، که در ادامه به بیان گوشه‌ای از این درخواست‌ها می‌پردازیم.

داوطلبی نوشته است: خواهش می‌کنیم کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۰ برگزار بشود. کنکور نظام قدیم تا۱۴۰۰ به علت هزینه کتب درسی کمک آموزشی دی وی دی‌های آموزشی تمدید بشود، لطفا عادلانه تصمیم گرفته شود تا حقی از کسی ضایع نشود.

داوطلب دیگری با ارسال پیامی گفته است: از داوطلبان نظام قدیم تعداد زیادی هنوز وارد دانشگاه نشده اند ومتاسفانه خیلی‌ها نمی‌دانند چطور باید درخواستشان را برای سازمان سنجش ارسال کنند و بعضی‌ها اصلا به فضاهای مجازی دسترسی ندارند تا خواستار عدالت آموزشی باشند و اعتراضشان را نشان بدهند، ما خواستار تمدید کنکور نظام قدیم هستیم.

یک داوطلب نظام قدیم نیز نوشته است: اگه کنکور به تعویق می‌افتاد و به زمان بهتری موکول می‌شد می‌توانستیم در کنکور شرکت کنیم. در کنکور امسال شرکت نکردم، چون خانواده ام به دلیل شیوع کرونا اجازه ندادند.

داوطلب دیگری به هزینه شرکت کردن در کنکور نظام جدید اشاره کرد و گفت: ما منتظریم که مطالعه را شروع کنیم امیدواریم با همان نظام خودمان شروع به کار کنیم هرچند نسبت به نظام جدید سنگین، سخت و طاقت فرسا است، ولی ما امیدواریم که کتاب‌هایی را بخوانیم که آموزش دیده ایم، منابع داریم و لازم نیست دوباره و کتاب درسی، کتاب تست و دی وی دی بخریم.

یک داوطلب دیگر ضمن درخواست تمدید کنکور نظام قدیم برای سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: به سختی کتاب‌های آموزشی نظام قدیم را تهیه کردیم. پدرم ۵ ماه برای کار به شهرهای مختلف رفته، اما فقط ۲۰روز کار کرده است. مخارج ما بالا است و چهار دانش آموز در یک خانواده هستیم. توروخدا کمی قشر دردمند کارگر روهم درک کنید نگذارید آرزو هایمان آرزو بماند. دانش آموزان چندین سال گذشته بدون دغدغه تا رسیدن به هدفشان پشت کنکور می‌ماندند.

دانش آموز دیگری نیز بر این مسئله تاکید کرده و گفته است: ما هم دو دانش آموز هستیم و هردو کنکوری نظام قدیم، تازه منابع را کامل کردیم و تازه فهمیدیم چطوری باید برای کنکور بخوانیم. درست است چند ساله پشت کنکوری هستیم، ولی اصلا خسته یا ناامید نشدیم، چون آرزو و هدف داریم، ولی چون پول نداریم باید تاوانش را با از دست دادن بهترین روزای زندگی و جوانی بدیم. تنها خواسته ما اینکه کنکور نظام قدیم حذف نشود.

یک داوطلب نظام قدیم ساکن استان‌های مرز نشین نیز گفته است: لطفاً به فکر ما مردم مرز نشین استان‌های محروم باشید. من واقعا اطلاع نداشتم که کنکور نظام قدیم دیگر برگزار نمیشود، چند سال شبانه روز کار کرده ام وپول جور کرده ام و جزوه نظام قدیم گرفتم. چه کسی جواب بدبختی‌هایی که برای جور کردن پول کشیدم می‌دهد.

مادر یکی از داوطلبان نیز درخواست تمدید کنکور را دارد و گفته است: دختر من تلاش کرد، ولی چند روز مانده به کنکور کرونا گرفت و نتوانست به خوبی در کنکور شرکت کند. خیلی از داوطلب‌ها امسال درگیر کرونا شدن و کنکور ۹۹ رو از دست دادند. عادلانه نیست که کنکور ۱۴۰۰ رو برای نظام قدیم تمدید نکنند. ما خانواده‌ها واقعا هزینه کلاس و کتاب کمک آموزشی برای تغییر نظام قدیم به جدید را نداریم. خواهش می‌کنیم کنکور ۱۴۰۰ رو برای نظام قدیم تمدید کنید که حق داوطلب‌های مثل دختر من که با معدل ۲۰ درس خواندن ضایع نشود.

داوطلبی نیز گفته است: مسئولین محترم لطفا کنکور نظام قدیم سال ۱۴۰۰ را تمدید کنند من بعد دیپلم رفتم سربازی که راحت کنکور بدهم. این انصاف است که با نظام جدید شروع کنم؟ نزدیک پنج میلیون پول کتاب داده ام. کنکور ۹۹ کنکور عجیبی بود و اصلا نتوانستیم شرکت کنیم، من آسم دارم و برایم سخت بود بخواهم این همه ساعت با ماسک نفس بکشم. با حذف کنکور نظام قدیم به خیلی‌ها ظلم خواهد شد.

پاسخ خدایی به درخواست داوطلبان برای تمدید نظام قدیم ۱۴۰۰

خدایی با بیان اینکه مصوبه شورای سنجش و پذیرش بر این مبناست که امسال آخرین سال برگزاری کنکور نظام قدیم است، گفت: این موضوع بسیار مورد بحث قرار گرفته و طراحی سؤال برای نظام قدیمی‌ها یک سال تمدید شد و در سال ۹۹ هم این کار انجام می‌شود، اما دیگر قابل تمدید نیست. دو سال برای برگزاری کنکور نظام قدیم کفایت می‌کند و به داوطلبان هم از یک سال پیش اطلاع‌رسانی شده است و می‌توانند بر این مبنا برنامه‌ریزی کنند.

پرونده نظام قدیم مختومه می‌شود؟

تا اواخر دهه ۷۰ نظام آموزشی کشور ترمی واحدی بود که به نظام قدیم معروف بود و اوایل دهه ۸۰ نظام آموزشی به سالی واحدی تغییر کرد. در کنکور سال ۸۱ سازمان سنجش آموزش کشور برای هر دو گروه داوطلبان نظام قدیم و جدید سوالات جداگانه‌ای طرح کرد و این روند تا سه سال یعنی تا کنکور ۸۳ هم ادامه پیدا کرد.

در این دوره سازمان سنجش در قسمت‌هایی که مطالب کتاب‌های نظام قدیم و جدید شبیه هم بود سوالات یکسان و در بخش‌هایی که مباحث متفاوت بود سوالات جداگانه‌ای برای هر گروه طرح می‌کرد.

بنابرین این احتمال در ذهن خیلی از داوطلبان کنکور شکل گرفت که کنکور سال ۹۹ و حتی کنکور ۱۴۰۰ به صورت دو کنکور همزمان برای نظام قدیم و جدید برگزار شود، چون این امر قبلا تا سه سال پیاپی سابقه داشته است.

اما تاکنون شورای سنجش و پذیرش تصمیم جدیدی در این رابطه اتخاذ نکرده است و بنا بر این است که داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ که دارای نظام آموزشی قدیم هستند باید در نظام آموزشی جدید آزمون دهند. داوطلبانی که دارای مدرک نظام قدیم هستند می‌توانند در کنکور ۱۴۰۰ نظام جدید که تنها شیوه برگزار کنکور در سال ۱۴۰۰ خواهد بود، با همان مدرک اخذ شده نظام قدیم شرکت کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۷۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 68
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • محمد IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    68 5
    تورو قران ۱۴۰۰ نظام قدیم برگزار کنید به خدا نداریم پول تورو خدا رحم کنید
    • علی IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      8 16
      داداش نیازی به کتاب نیست اصلا منم اشتباه کردم فقط کتاب درسی
    • محمد IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      0 3
      باید صد درصد نظام قدیم رو بردارن
  • فاطمه US ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    39 5
    خواستار تمدید کنکور نظام قدیم هستیم
  • رقیه شاکر IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    35 7
    سلام،خواهش میکنم کنکور نظام قدیمی هارو حذف نکنین هنوز تعداد زیادی از داوطلبان هستندکه پشت کنکوری نظام قدیم هستند اگر نظام قدیم را حذف کنید خودمن مجبورم چندماه کارکنم وکتاب نظام جدید تهیه کنم وهم مطالب نظام جدیدی هارو برای اولین بار برای کنکوربخونم وهم باید استرس این راهم داشته باشم که مطالب جدید رو چجوری بخونم ویا سوالات کنکور نظام جدید چگونه خواهد بود خواهش میکنیم فکری به حال ما نظام جدیدی ها بکنیدممنون
  • ناشناس UA ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    37 6
    خدا لعنتتون کنه اومدم سر جلسه کرونا گرفتم مادرمم گرفت
  • رامین IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    27 6
    سلام لطفا تمدید نظام قدیم کنکور برای سال هزارو چهارصد را پیگیری کنید کتب جدید گرونن خیلیا توان خرید ندارن از طرفی امسال استرس کنکور باعث شد خیلیا به نتیجه دلخواه خود نرسند این کنکور تنها امید بچه هاست باتشکر
  • زهرا IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    27 3
    توروخدا خواهش میکنم کنکور نظام قدیمو حذف نکنید بخدا من مشکل داشتم نتونستم امسال بخونم الان مشکلم برطرف شده منتظر تصمیم شمام خواهش میکنم ب فکره ما هم باشید
  • Negar IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    19 0
    اعلام کنین برگزار میشه یا نه. بچه بازی رو بذازین کنار. آره یا نه همین.
    • Mahin IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      2 0
      سلام خواهش میکنم کنکور نظام قدیم رو حذف نکنین برا ۱۴۰۰باشه بهتره بخدا این همه مردوم چیکار کنن با این وضع ها ما که خبر نداشتیم که امسال رو میگن کنکور حذفه یکم فکر کنین به این همه پاسخا که مردم تو مشکل بودن یا به هردلایلی نتونستن امتحان بدن یا موفق نبودن شاید امسال خیلی ها میتونن موفق بشن چرا یکی که درسش خوب بوده خیلی با معدلای بالا چرا ترک تحصیل کنه فقط برا اینکه کنکور رو حذف کنن براش شاید یکی توان مالی نداشته باشه که کتابای نظام جدید رو بخره خواهش میکنیم تجدید نظر بفرمایین و زودتر جواب رو اعلام کنین که حذفه یا نه تا مردم چاره ای بیندیشن برا خودشون
  • هستی IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    21 3
    تورو خدا قسمتون میدم سال ۱۴۰۰هم نظام قدیم باشه بابا بخدا امسال کزونا شرایطو بد کرد یکم ب فکر ما بدبختا باشین
  • ناشناس NL ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    21 3
    تمدید کنکور نظام قدیم تا ۱۴۰۰ حداقل کاری هست که در حق ما میتونه انجام بگیره لطفا حمایت کنید
  • فرزانه FR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    11 3
    واااییی چقد بد
  • عباس IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    21 4
    ما داوطلبان نظام قدیم بخاطر هزینه بالا تعویض منابع خواستار تمدید کنکور نظام قدیمیم
  • US ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    19 2
    تو رو خدا نظام قدیم برگزار کنید ۵ میلیون هزینه نظام قدیم کردم دیگه ندارم نظام جدیدو بخرم رحم کنید
  • US ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    10 4
    توی تلگرام بنویسید دیده بان شفافیت اونجا می تونید امضا بدید
  • US ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    6 0
    دیده بان شفافیت و عدالت
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    15 1
    لطفا کنکور نظام قدیم را برگزار کنید
  • ایمان IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    14 1
    سلام خواهش میکنم نظام قدیم رو حذف نکنید اینجوری هم از نظر مالی هم وقت و هم آرامش روحی خیلی ضرر میبینیم
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    23 1
    تو رو خدا تمدید کنید کنکور نظام قدیم را تاسال1400،اگر تمدید نشه عملا ما را وادار به ترک تحصیل کرده اید
  • دکتر IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    19 1
    واقعا به نظام قدیمی ها ظلم شد،کنکور۹۸که که واسه نظام قدیمی هاخیلی سخت تربود بخصوص تودرس شیمی وحجم زیاد مطالب موردمطالعه،وهمه چی به نفع داوطلبان نظام جدید شد ،امسال هم که دقیقا کنکور سخت تربود و مسئله کرونا پیش اومد ...درکل این دوسال تمدید نظام قدیم هیچ سودی واسه داوطلبان این نظام نداشته وکلامظلوم واقع شدن
    • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      3 5
      خیلی حرفتان درسته ما نسل سوخته آیم تمدید هم کنم بی فایدس
    • محمد IR ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
      3 17
      خب کنکور ۲ سال قبل رو چی !!!؟؟؟؟؟ اون موقع که نه کرونا بود نه نظام جدید!!! بهتره تمومش کنید این کنکور رو و برین پی زندگیتون...
  • فاطمه IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    10 1
    تو رو خدا رحم کنید من مشکل داشتم نتونستم بخونم ۵ میلیون برا نظام قدیم هزینه کردم دیگه ندارم هزینه کنم
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    9 1
    تا الان برای تعویق استرس داشتیم حالا که تموم شد و دیدیم سخت بود باید برای برگزاری سال دیگه استرس داشته باشیم
  • ققنوس IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    11 1
    اگه کنکور نظام قدیم تمدید نشه من هزینه خرید کتاب برای نظام جدید رو ندارم هزینه دانشگاه غیر دولتی رو هم ندارم باید کلا قید دانشگاه رفتن رو بزنم تو رو خدا به ما هم فکر کنیدتمدید کنکور نظام قدیم در 1400
  • US ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    7 2
    دلم ب حال خودمون می سوزه تو رو خدا رحم کنید بدبخت میشیم همه امون
  • مصطفی IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    6 2
    با سلام.لطفا نظام قدیم رو حذف نکنید چون قیمت کتاب های کمک آموزشی خیلی بالاست
  • Em IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    7 2
    تو رو خدا کنکور نظام قدیم رو حذف نکنید
  • زهرا IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    6 2
    لطفا کنکور نظام قدیم رو تمدید کنین.شاید دواطلبانی بودن مثل من که خانواده ام درگیر کرونا شدن و این وسط من نتونستم اونجوری که میخواستم بعد عید رو که دوران طلایی بود رو استفاده کنم
  • ف.ر IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    2 1
    خدایی با خودتون چند چندین
  • حسین IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 2
    نگران نباشین تا اون تاریخ هزارتا تصمیم گرفته میشه
  • علی IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    4 0
    چجوری صدامونو به گوشتون برسونیم برگزار کنید نظام قدیم روسال1400کلی از داوطلبا نتونستن کنکور بدن امسال وخیلی هام به خاطر استرس خراب کردن
  • Zsn IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    7 1
    سلام ، لطفاً کنکور نظام قدیم رو تمدید کنین، هزینه منابع جدید حتی اگه کلاس کنکور نریم خیلی زیاده اونم با این شرایط اقتصادی، تازه مسلط شدن به منابع جدید اونم توی کمتر از یک سال خیلی مشکله!! مسئولین تو رو خدا یکم به فکر ماهم باشین!!!! ما چه گناهی کردیم که تجربی بیشترین آمار شرکت کننده رو داره و رشته های خوب هم ظرفیتشون کمه! لطفاً نذارید استعداد خیلی از جوان های این مملکت هدر بره و نظام قدیم رو برای ۱۴۰۰ تمدید کنین
  • مژگان IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    10 1
    نفرت انگیزترین و بدجنس ترین آدمی که تو عمرم‌دیدم این آقای خدایی هست، رئیس سنجش
  • زینب IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    3 0
    اگر هم تمدید بشه اینقدر سخت میدن که کسی نمیتونه کاری بکنه بی لیاقتها
  • مژگان IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    6 0
    تازه شروع کرده بودم دوباره داشتم می خوندم... حالا چند ماه دیگه هم الکی وقتمونو تلف می کنند تا رای جمع کنند و تصمیم بگیرن. خدا ازتون نگذره
  • سمیرا IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    7 0
    توروخدا کنکورنظام قدیمو واسه 1400تمدیدکنین من بابام کارگره دیگه توان خریدن کتابهای نظام جدیدو ندارم.
  • محمد IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    4 21
    نظام قدیمی های عزیززززززز سر جدتون بکشین کنار !!!! الکی سیاه لشکر اضافه نکنین به کنکور ۱۴۰۰... اگه بخاری ازتون درمیومد تو این ۳ ، ۴ سال گذشته قبول می‌شدین !!! بابا می بیند استعداد و هوشش رو ندارین برین پی زندگیتون ببینیم ما نظام جدیدی ها سال ۱۴۰۰ با این وضعیت تدریس چه خاکی به سرمون میشههههه ...
    • محمد IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
      6 0
      عزیزم اولاً توهین نکن بعدش سیاه لشکر خودتی من از ۱۱۰۰۰ رسیدم ۲۴۰۰ ولی باز می خواهم بمونم اگه نظام جدیدی هستی رتبت رو بگو بعد ببینیم کی هوشش کمتره
    • نازی IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      2 0
      اگ حرف نزنی کسی نمیگه لالی ...کنکور تو چه ربطی به نظام قدیما داره تواگ خیلی درسخونی کاری باآمار نداری
  • بهار IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    4 0
    خواستارکنکورنظام قدیم هستم
  • بهنام GB ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    4 0
    لطفا کنکور نظام قدیم رو برای 1400 حذف نکنید بخدا دیگه توان خرید کتاب جدید رو نداریم، امسال شرایط متفاوت بود، یه سال به ما مهلت بدین
  • هنگامع IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    11 0
    سلام. حذف نظام قدیم از دایره یعنی نسل کشی، یعنی خاک کردن آرزوهای یه مشت جوانی که بدلایل مالی یا هر دغدغه ای تاالان نتونستن وارد دانشگاه بشن یا از رشته اشون راضی نیستن و بازار کار ندارن.التماس میکنم عادل باشین و حدااقل روی حرف خودتون وایستید که قول داده بودین تاسه سال نظام قدیم پابرجاس.
  • محمد IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    4 0
    مگر مسولین نگفتن که خیالمان راحت باشد برای کنکور ۹۹چون تمدیدات لازم و جبرانی را در پیش می گیریم..به خدا در این شرایط گرانی دیگر پولی نداریم منابع نظام جدید بخریم...نظام قدیم را برای بار آخر در سال۱۴۰۰ برگزار کنید.ممنون
  • محمد IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    5 0
    خدایا تو شاهد بودی که مسولین در کنکور ۹۹ اعلام کردن که کنکوری ها آشفته نباشن چون تمدیدات لازم و جبرانی را به کار می گیریم....ما خاهان برگزاری کنکور نظام قدیم هستیم در ۱۴۰۰...در این گرانی که جیب مافیا پر پول است ما دیگر توان خرید منابع جدید نداریم...عاقلانه بیندیشین...
  • m DE ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
    3 0
    لطفا کانال تلگرام پویش تمدید کنکور نظام قدیم برید و برای تمدید امضا کنیدض۶
  • IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
    5 0
    این عادلانه نیس خواهش می کنیم نظام قدیمو حذف نکنین
  • ناشناس IR ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
    6 0
    لطفا نظام قدیم را حذف نکنید ، هزینه ها بسبار سنگین و کمر شکن است...
  • Ali NL ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    5 0
    من بعد دوسال از خدمت سربازی برگشتم که در کنکور 1400 شرکت کنم بخدا پول نداریم دوباره پول کتاب کنکور و کمک آموزشی بدیم خواهشا یکسال دیگه تمدید کنید
  • Ali IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    5 0
    خدا لعنتتون کنه ادمی مثل من به خاطر پول نداشتن نتونستم سه سال برم مدرسه و مثل چی کار کردم تا پول جمع کنم که بتونم برم چهارمو بخونم بعد برم کنکور بدم حالا این بازی ها رو در اوردین ؟ اصلا از همون اول (...)کردن که نظام آموزشی رو عوض کردن یه مشت بچه بی گناه این وسط زندگی ک آینده اشون نابود شد مثل خودم من اگه درس نخونم اخرش باید کارگر بشم من نمیخوام کارگر باشم
  • جمشید CA ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    4 0
    یک نظام قدیمی سال ٩٨ رفته سربازی دو سال طول کشیده الان ترخیص شده میخواد کنکور بده باید نظام قدیم کنکور بده آقای خدایی چطور اینو نفهمیدی
  • IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    3 0
    لطفا تمدید کنید بخدا تغییر نطام هزینه زیادی داره ما از پسش برنمیایم
  • ناشناس IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
    3 0
    به نام خدا اقای خدایی ازتون خواهش میکنم کنکور نظام قدیم را در کنکور 1400 قرار بدهید.
  • دختر روستا IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
    2 0
    تورو خدا کنکور نظام قدیم سال ۱۴۰۰هم بر گزار بشه.
  • پردیس IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    2 0
    تو رو خدا من یتیمم کسی رو ندارم تنها امیدم بعد خدا به دباره کنکور دادنه سرنوشتم معلوم شه دکتر خدایی تو رو امام حسین کمکمون کن تکرار شه
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    1 3
    فقط بگین میشه یانه تاماتکلیف خودمونوبدونیم لطفاحذف کنید چون منابع نظام قدیم اصلاگیرنمیاد
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    3 1
    سلام توروخدا کنکور نظام قدیم حذف نکنید توروخدا دوباره تمدیدش کنید اگه کنکور نظام قدیم حذف بشه ما آیندمون نابود میشه ما وضع مالیمون نوب نیس که بخوایم کتاب تست نظام جدید تهیه کنیم
  • محمد IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
    2 1
    لطفاً به حرمت امام اول که به عدالت معروف هستند اگه واقعا خودتون رو شیعه می دونید تمدید کنید ۵۲ درصد داوطلبان نظام قدیمی بودن و واقعا توی این شرایط نابسامان اقتصادی از کجا بیاریم کتاب بخریم
  • قدیم IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    1 1
    هزینه تهیه کتاب نظام جدیدو ازمون ازمایشی برای نظام قدیم ها حداقل 3 میلیون میشه توی این اقتصاد بد یه کمبین نه به حذف نظام قدیم راه بنداریید
  • زهرا IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۶
    0 1
    با سلام باتوجه ب شیوع کرونا و وضع نا به سامان پشت کنکوری های نظام قدیم ما شرایط شرکت در کنکور نظام جدید رو نداریم لطفا تجدید نظر بفرمایین کنکور 1400 روهم واس ما نظام قدیم برگزار کنید خواهش میکنم تورو خدا
  • نازنین IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    1 1
    منم یک نظام قدیمی هستم بنظرم برید pdfهای کتاب های نظام جدید بگیرید هم اسون تره مطالبش و اینکه اگر پول ندارید هزینه کنید مثل من از کانال های تلگرام زیاد هستن ک میزارن کتاب های مثل خیلی سبز ،میکروطلایی و... دانلود کنید رو لپ تاپ سیستم بریزید بخونید زیادهم هزینه نمیشه من خودم همین کارو کردم.اگر حذف نشد قدیم چ بهتر شد هم همین کار انجام بدید موفق باشید دوستان
  • ساره IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    0 1
    من اصلا نمیتونم کتاب نظام جدیدبخرم دخارم وکارتوروستاوجودنداره وبایدحداقل۵ماه پول جیبیم جمع کنم بتونم کتاب بخرم ازعیدهم چطورشروع کنم نظام جدیدو این انصاف نیست.اگه میتونستم میرفتم خارج بخونم ایران جای موندن نیست ظلم بزرگیه حذف نظام قدیم‌به اقشارفقیرایران برای خریدکتاب وکلاس و....
  • سایه IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    سلام.. اینکه برای 1400 نمیخواین نظام قدیم تمدید بشه درحق خیلیا دارین ظلم میکنید. چرا که امثال مث من که با فروختن وسایل خانه تونستم با بدبختی منابع قدیم بخرم تا امسال بخونم بتونم موفق بشم تا اگه خدا خواست قبول شدم بتونم خانوادم از بدبختی نجات بدم. نکنید با زندگی ما بازی.. بخدا ظلمه. فقط فکر منافع خودتون باشین... یه کمم وجدان خوب چیزیه.. ما که از این مملکت نتونستیم با پارتی به جایی برسیم حالا هم که دستمونو از زانو خودمون گرفتیم خواهشا دیگه زیر پامونو خالی نکنید... بچههای شماها آینده دارن نیازی به کنکور ندارن.. خواهشا امسالم به خاطر خدا کوتاه بیاین و بذارین ماهم بی نتیجه نمونیم.. باتشکر
  • احسان IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 0
    تو رو خدا من یتیمم کسی رو ندارم تنها امیدم بعد خدا به دباره کنکور دادنه سرنوشتم معلوم شه دکتر خدایی تو رو امام حسین کمکمون کن تکرار شه
  • حمیدرضا IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    خواستار رسیدگی تمدید کنکور نظام قدیم هستیم
  • قاسمی IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    سلام خواهش می کنم نظام قدیم برگزار کنید تورو خدا
  • کرشمه IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
    0 0
    تو رو خدا من تو روستا لب مرزم بدون هیچ کلاس تقویتی یا چیز دیگه‌ای میخوام برم دانشگاه خواهش میکنم تمنا دارم که نظام قدیم رو فقط سال 1400 بزارن تنها امیدم چون کار دیگه ای نیست انجام بدم عاشق مطاله هستم خواهش میکنم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید