به گفته امیرسرتیپ دوم سید محمدرضا حسینی، سربازان و افراد آماده به خدمتی که پس از بهبود از کرونا با مشکل ریه مواجه هستند، معاف خواهد شد.

معافیت کرونایی های حاد از خدمت سربازی

به گزارش سلام نو، برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت‌وگو در خصوص خدمت سربازی در شرایط کرونا با امیرسرتیپ دوم سید محمدرضا حسینی فرمانده دژبان ارتش به صورت تلفنی گفتگو کرد.

امیرسرتیپ سید محمدرضا حسینی وضعیت سربازان و پادگان در خصوص کرونا گفت: به لطف خداوند، حال سربازان از همیشه بهتر است؛ سرباز نماد اقتدار و امنیت کشور است و اساساً ارتش برای مدیریت بحران تربیت و آموزش دیده است.

وی به اقدامات ارتش برای مصونیت سربازان از کرونا گفت و بیان کرد: از ابتدای شیوع کرونا ستاد کل نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران با تشکیل قرارگاه پدافند زیستی همه موارد ابلاغی از سوی ستاد ملی کرونا و قرارگاه پدافند زیستی را به صورت کاملاً دقیق در همه پادگان ها اجرا کرد.

فرمانده دژبان ارتش ضمن اشاره به شیطنت های برخی افراد در فضای مجازی درباره امن نبودن پادگان ها از ویروس کرونا بیان کرد: از روز نخست با توجه به اقداماتی که انجام دادیم، اعلام کردیم سربازخانه ها امن ترین مکان برای سربازان است و این را ثابت کرده ایم.

وی اشاره کرد: از اسفند ماه تاکنون همه سربازانی که برای پذیرش در اقدام کردند، برای نخستین بار با خانواده هایشان به داخل پادگان ها رفتند تا از همه امکانات بازدید کردند تا از نظر رعایت بهداشت مطمئن شوند. از روز نخست شیوع کرونا تاکنون حتی یک مورد سرباز در مجموعه دژبان ارتش در بیمارستان بستری نشده است.

سید محمدرضا حسینی با تصریح بر اینکه سرباز برای خدمت به میهن و جامعه باید سالم باشد، عنوان کرد: سربازهای خانه های دژبان ارتش در بازدید ستاد کل نیروهای مسلح مقام نخست را کسب کرد.

وی به اقدامات بیرون از سرباز خانه ها اشاره و بیان کرد: ارتش از همان روزهای نخست با تمام امکانات از جمله کادر درمان و بیمارستان ها، با کرونا مبارزه کرده است. ارتش ۳۸ بیمارستان در سراسر کشور را در اختیار بیماران کرونایی قرار داده است. ۱۲ هزار کادر درمانی برای مقابله با ویروس کرونا فعالیت می کنند.

فرمانده دژبان ارتش درباره اعزامی هایی که تست کرونای آن‌ها مثبت شود گفت: این افراد برای درمان در بیمارستان ها بستری می شوند و پس از بهبود و بازگشت، آن‌ ها را غربالگری می کنیم و اگر کسی علامتی از کرونا داشته باشد، او را پذیرش نخواهیم کرد و این تأخیر در خدمت مشکلی نخواهد داشت و اضافه خدمت نخواهد خورد.

وی افزود: سربازان و افراد آماده به خدمتی که پس از بهبود از کرونا با مشکل ریه مواجه هستند، به بیمارستان های ارتش مراجعه می کنند و اگر شورای پزشکی نظر دهد آن فرد توانایی خدمت سربازی ندارد، معاف خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید