زردی در نوزادان تازه متولد بسیار شایع است. در بسیاری از مواقع استفاده از فرآورده های طبیعی به بهبود شرایط کمک میکند. در زیر به ۷ مورد از این فراورده های طبیعی اشاره شده است.

۷ فراورده طبیعی درمان زردی نوزادان


 

۱. مواد غذایی سرشار از ویتامین D

از فرآورده های طبیعی درمان زردی نوزادان می توان به مواد غذایی سرشار از ویتامین D اشاره کرد.  یک مطالعه نشان داد که نوزادان مبتلا به زردی نسبت به گروه غیر زردی میزان ویتامین D بسیار پایینی دارند. مادران باید از  مواد غذایی سرشار از ویتامین D مانند ماهی، کلم بروکلی و اسفناج استفاده کنند. زیرا از طریق شیر این مواد به بدن نوزاد انتقال یافته و باعث تقویت سیستم ایمنی و کبد نوزاد می شود. قرار دادن کودک در یک مکان آفتابی، همچنین به تولید ویتامین D در بدن نوزاد کمک میکند.

۲. پروبیوتیک

پروبیوتیک از دیگر  فرآورده های طبیعی درمان زردی نوزادان است. یک مطالعه نشان داد که مکمل پروبیوتیک در نوزادان علائم زردی را تا حد زیادی کاهش می دهد. در واقع پروبیوتیک ها میزان بیلی روبین را کاهش داده و به بدن کمک می کنند تا بیلی روبین اضافی را دفع کند.

 ۳. منیزیم

در یک مطالعه، زنان باردار روزانه ۲۵۰ میلی گرم منیزیم به مدت ۶ هفته مصرف کردند، طبق نتیجه گزارشات نوزادان آنها کاهش ۶/۲۰٪ بیلی روبین اضافی را در طی این مدت داشتند. در صورت بارداری یا شیردهی،  غذاهای سرشار از منیزیم را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۴. آرد دانه جو

ریختن آرد دانه جو روی پوست کودک  و قرار دادن او در معرض نور، زردی را در نوزادان تازه متولد  بهبود می بخشد. آرد جو به صورت غیر مستقیم موجب کاهش سطح بیلی روبین شده و مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند. این داروی سنتی احتمالاً به خودی خود مؤثر نخواهد بود، اما می تواند اثرات نور درمانی را تقویت کند.

۵. شیر خشت

شیر خشت یک ماده زرد رنگ روشن است که در طب سنتی از اهمیت زیادی برخوردار است. شیر خشت حاوی ماده ی پلی ساکارید و مانیتول است. این مواد  میزان جذب مانیتول از دستگاه گوارش را کاهش می دهند و در نهایت منجر به اسهال نوزاد می شوند. از این طریق نوزاد می تواند بیلی روبین اضافی را دفع کند. شیر خشت همچنین در تقویت کبد و کاهش جذب بیلی روبین بسیار موثر است. یک چهارم قاشق چای خوری شیر خشت را با مقدار کمی آب جوشیده سرد شده ترکیب کنید کرده و پس از عبور از صافی، ترکیب حاصل را به تدریج در دهان نوزاد بریزید. روزی ۲ تا ۳ با ر این کار را تکرار کنید.

۶. ترنجبین

ترنجبین گیاهی مسهل است که موجب از طریق پاکسازی روده نوزاد باعث  از بین رفتن زردی می شود. یک قاشق چایخوری از ترنجبین را در یک استکان آب جوش سرد شده حل کنید و به آرامی در دهان نوزاد بریزید.  این کار را به مدت سه روز ادامه دهید.

۷. آب انار

نوشیدن آب انار طبیعی برای مادرانی که نوزادشان مبتلا به زردی دچار است، بسیار توصیه می شود. آب انار از طریق شیر وارد بدن کودک شده و به بهبود و تقویت کبد او کمک می کند. اما به یاد داشته باشید به هیچ وجه نباید آب انار مستقیم به نوزاد داده شود.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید