حسین سلطانی، کارشناس پیش بینی هوا اداره کل هواشناسی استان زنجان اعلام کرد زنجان و ارومیه با دمای ۱۳/۵ درجه سانتیگراد بالای صفر به عنوان سومین مرکز استان خنک کشور به ثبت رسیدند.

ثبت زنجان به عنوان سومین استان خنک کشور

به گزارش سلام نو، به نقل از ایرنا، حسین سلطانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: در همین مدت، اردبیل و شهرکرد نیز به ترتیب با میزان دمای ۱۰ و ۱۳/۳ درجه سانتیگراد نخستین و دومین مرکز استان خنک کشور ثبت شدند.

وی اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته خیرآباد از توابع شهرستان سلطانیه با میزان دمای ۱۲+ درجه سانتیگراد خنک‌ترین و حلب در شهرستان ایجرود با دمای ۳۵+ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه این استان گزارش شد.  

سلطانی میزان دمای هوای فعلی شهر زنجان را ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر اعلام کرد و افزود: این میزان دما هوای شهر زنجان در مقایسه با روز گذشته در همین ساعت، تغییر محسوسی نکرده است.

وی اظهار داشت: هوای استان زنجان از امروز / شنبه ۱۱ مرداد ماه/ تا روز دوشنبه /۱۳ مرداد ماه/ گرم خواهد شد و پیش بینی می شود میزان دما در مناطق گرمسیر استان به حدود ۴۵+ و در سایر مناطق نیز به بالای ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر برسد.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید