رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا باز هم از ناکارآمدی رئیس جمهور این کشور دربابر همه گیری ویروس کرونا انتقاد تند کرد.

 پلوسی: ترامپ فقط کار خراب کن است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور را به علت عملکرد ناشیانه سوءمدیریت با همه گیری ویروس کرونا، «آقای کار خراب کن یا مردی که همه بحران ها را بدتر می کند»، لقب داد.

  پلوسی روز یکشنبه در برنامه رودررو با مردم (فیس د نیشن) شبکه خبری سی بی اس گفت: من نام تازه ای برای این رئیس جمهوری دارم؛ آقایی که بحران ها و مشکلات را پیچیده تر می کند.

پلوسی با اشاره به اظهارات مکرر ترامپ به احتمال ناپدید شدن ناگهانی این ویروس، افزود: ترامپ از ابتدای دوره ریاست جمهوری اش، با تاخیر در واکنش و تکذیب مشکلات، کارها را خراب تر کرده، مسخره است. مگر می شود این ویروس ناگهان نابود شود، مگر اینکه معجزه شود و ما در چنین وضعی قرار داریم.

پلوسی در باره اصرار ترامپ و برخی سیاستمداران جمهوریخواه هوادارش به بازگشایی مراکز آموزشی بدون در نظر گرفتن تشدید همه گیری و تلفات ناشی از کووید ۱۹، در این کشور گفت: اکنون آنها از مردم می خواهند فرزندانمان را به مدرسه بفرستیم.

کاخ سفید واشنگتن ضمن اصرار بر ازسرگیری برپایی کلاس های حضوری در پائیز، تهدید کرده است بودجه مدارسی را که از اجرای این دستور خودداری کنند، قطع خواهد کرد.

پلوسی با تاکید بر لزوم بهبود اوضاع تهویه و فاصله گذاری فیزیکی میان دانش آموزان در کلاس ها برای فراهم شدن امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گفت: بهترین راه برای فرستادن فرزندانمان به مدرسه، تامین بودجه برای آنهاست.

وی با اشاره به بسته امداد مصوبه ماه گذشته (ژوئن) مجلس نمایندگان، گفت: این اقدام به بودجه نیاز دارد که در قانون موسوم به «قهرمانان» پیش بینی شده است.

کاخ سفید با یادآوری احتمال کمتر ابتلای شدید کودکان به این ویروس، بر بازگشایی سراسری مراکز آموزشی در فصل پائیز تاکید دارد  در حالی که شماری دیگر با یادآوری احتمال بالقوه انتقال ویروس کرونا توسط کودکان میان آموزگاران و کارکنان آموزشگاه ها و افراد خانواده هایشان، با این تصمیم مخالفت می کنند.

مراکز مهار و جلوگیری پیشگیری از بیماری های ایالات متحده روز جمعه با تجدیدنظر در دستورالعملهایش در باره اقدامات احتیاطی بر اساس میزان گسترش و انتشار بیماری در جوامع محلی، به گونه ای از بازگشایی مراکز آموزشی به استثنای نواحی دچار انتشار مهار نشده ویروس در جوامع، توصیه کرد.

به گزارش ایرنا، پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این ویروس کرونا را «ویروس ترامپ» نامید؛ توصیفی که از افزایش اختلافات او با رئیس جمهوری کشورش درباره نحوه مدیریت و مهار همه گیری کووید-۱۹ حکایت دارد.

پلوسی سه شنبه گذشته در برنامه «اتاق وضعیت» شبکه سی ان ان، ضمن اطلاق این لقب به ترامپ افزود: تصور نمی کنم با توجه به اظهارات امروز رئیس جمهوری، او با پذیرش پوشیدن ماسک، اشتباهاتی را که تاکنون مرتکب شده، درک کرده و به این تشخیص رسیده که این ویروس دروغ نیست. این یک همه گیری است که به دلیل انفعال ترامپ بدتر شده و بهبودی در این وضعیت ایجاد نشده است.

وی افزود: در حقیقت این ویروس ترامپ است. پلوسی در بخش های دیگری از این مصاحبه نیز این توصیف خود را تکرار کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید