میزان بدهی دولت به بانک مرکزی با افزایش 30 درصدی به ۱۳۱۴ میلیارد تومان رسیده است.

میزان بدهی دولت به بانک مرکزی اعلام شد

به گزارش سلام نو، ایسنا نوشت: بانک مرکزی ضمن اعلام اینکه میزان بدهی دولت به بانک مرکزی در پایان خرداد امسال با 30.1 درصد افزایش به رقم 1314 میلیارد تومان رسیده است، میزان دارایی‌های و بدهی‌ها بانک‌ها را نیز مشخص کرد.

 جدیدترین اعلام بانک مرکزی درباره آمارهای اقتصادی در پایان خرداد امسال نشان می‌دهد که میزان دارایی‌های خارجی این بانک به 5507 میلیارد تومان رسیده که نسبت به خرداد پارسال 21.6 درصد افزایش یافته است.

همچنین براساس این گزارش، بدهی دولت به بانک مرکزی در دوره مورد بررسی نیز معادل 1314 میلیارد تومان بوده که نشان‌دهنده 30.1 درصد افزایش است.


وضعیت دارایی‌ها و بدهی‌های بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی

علاوه براین، میزان دارایی‌های خارجی بانک‌ها موسسات اعتباری 50 درصد رشد نسبت به مدت مشابه پارسال به رقم 7079 میلیارد تومان  رسیده و حجم اسکناس و مسکوک این بانک‌ها نیز با رشد 1.1 درصدی معادل 124 میلیارد تومان است.

همچنین، سپرده بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی نزد بانک مرکزی با 47.8 درصد افزایش به 3131 میلیارد تومان رسیده و بدهی آن‌ها نیز به بانک مرکزی در پایان خرداد امسال با 15.8 درصد کاهش به 1132 میلیارد تومان رسیده است.

اوضاع دارایی‌ها و بدهی‌های بانک‌های تجاری

طبق این گزارش، دارایی‌های خارجی بانک‌های تجاری کشور در این مدت زمان به عدد 784 میلیارد تومان رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل معادل 39.3 درصد رشد افزایش داشته است.

همچنین، سپرده بانک‌های تجاری نزد بانک مرکزی نیز 562 میلیارد تومان  بوده که 28.5 درصد افزایش یافته است.

علاوه براین، مجموع دارایی‌های بانک‌های تجاری در این دوره 7635 میلیارد تومان بوده که به نسبت خرداد سال گذشته 32 درصد رشد داشته و میزان بدهی این بانک‌ها به بانک مرکزی هم 98 میلیارد تومان بوده که در مقایسه با خرداد سال گذشته 80.2 درصد افزایش را نشان می‌دهد. 


رشد بدهی‌ بانک‌های تخصصی به بانک مرکزی 

طبق اعلام بانک مرکزی، میزان دارایی‌های خارجی بانک‌های تخصصی در پایان خرداد امسال به میزان 2068 میلیارد تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل 85.2 درصد رشد یافته است.

همچنین، مجموع دارایی‌های بانک‌های تخصصی در این دوره به رقم 8534 میلیارد تومان رسیده که 37.4 درصد رشد را نشان می‌دهد. 

علاوه براین، میزان بدهی بانک‌های تخصصی در این مدت به بانک مرکزی 468 میلیارد تومان بوده که معادل 0.3 درصد نسبت به خرداد پارسال افزایش داشته است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید