طارمی با این آقای گلی هرچند کفش طلایی لیگ پرتغال را به دست نیاورد، اما برای سومین بار بیشترین تعداد گل را در یک لیگ به ثمر رساند. او پیش از این در دو فصل ۹۵-۹۴ و همچنین ۹۶-۹۵ که در پرسپولیس عضویت داشت، توانسته بود به آقای گلی در لیگ برتر ایران برسد و حالا سومین آقای گلی غیر رسمی خود را در پرتغال به دست آورد.

مهدی طارمی، بازیکنی که عادت دارد آقای گل باشد

سلام نو – سرویس ورزشی: بعد از آن تصمیم عجیب و غریبش برای رفتن به ترکیه و بازگشت ناگهانی‌اش به ایران و هزینه روی دست پرسپولیس گذاشتن، بعد فرصت گلی که در جام جهانی از دست داد یا بعد از رابطه جنجالی با سحر قریشی و انتشار عکس‌های دو نفره‌شان در فضای مجازی خیلی‌ها انتظار داشتند کار مهدی طارمی تمام شود، اما او هر بار برخواست، گلزنی کرد و با تمام اشتباهاتش ثابت کرد یک گل زن مادرزاد است.

پسر بوشهری فوتبال ایران هرچند محبوب پرسپولیسی‌ها است اما هیچ گاه محبوبیتی نزدیک به چهره‌های درجه یک پرسپولیس یا مهاجمان هم ترازش در پرسپولیس کسب نکرد چون همیشه فرصت‌هایی که از دست داده بیش از گل‌هایی که زده به چشم آمده. او را با گلی که در جام جهانی نزد به خاطر می‌آورند نه با چیپ‌هایی که از روی نقطه پنالتی گل کرد و آقای گلی‌هایی که به دست آورد.

همین نگاه هم باعث شده که او در شبکه‌های اجتماعی مورد انتقاد هواداران باشد و همیشه ضعف و کمبودهایش به چشم بیاید، با این همه او بدون توجه به این مسائل امسال در لیگ پرتغال بیشترین تعداد گل را زد و تنها به خاطر دقایق حضور بیشتر در زمین این عنوان را به حریف واگذار کرد.

18  گل زده طارمی و دست آوردش در پرتغال زمانی ارزشمندتر می‌شود که بدانیم مهدی این گل‌ها را در تیم درجه دویی مثل ریو آوه به ثمر رسانده نه باشگاهی مثل پرتو یا بنفیکا، این یعنی این مهدی طارمی بود که تیمش را بالا کشید. او این فصل هم با 18 گل، 2 پاس گل و هفت پنالتی مهمی که برای تیمش گرفته آن‌ها را به جایگاه باور نکردنی پنجم رساند.

طارمی ترکیب شم گلزنی فرشاد پیوس و استعداد پنالتی‌گیری فرهاد مجیدی است، بازیکنی که در محوطه جریمه به شدت خطرناک و کشنده است و با گل‌‎زنی‌های متعدد خود این را ثابت کرده است.

کارلوس کارواخال سرمربی تیم فوتبال ریوه‌آوه بعد از اینکه تیمش موفق به کسب جواز حضور در مرحله پلی‌آف لیگ اروپا شد با اشاره به کار تاریخی و مهمی که این تیم انجام داد گفت: به بازیکنانم، هواداران، رییس باشگاه و کارمندان باشگاه تبریک می‌گویم که توانستیم عنوان خوبی را کسب کنیم. بعد از وقفه‌ای که در لیگ رخ داد، توانستیم منظم‌تر پای به بازی‌ها بگذاریم و فوتبال خوبی را ارائه دهیم.

وقتی دست آورد تاریخی ریوه‌آوه را و نقش گلزنی‌های طارمی بهتر می‌فهمیم که بدانیم این تیم برای نخستین بار 55 امتیاز در لیگ پرتغال کسب کرده و پیش از این در بهترین حالت چیزی بیش از 51 امتیاز به دست نیاورده بود.

او پس از آخرین بازی فصل برای تیمش درباره فصلی که از سر گذراند گفت: این سال بسیار خوبی، هم برای من و هم باشگاه بود. ما کار فوق العاده ای انجام دادیم و همیشه همراه هم بودیم؛ چه داخل زمین و چه بیرون آن.

او با این آقای گلی هرچند کفش طلایی لیگ پرتغال را به دست نیاورد، اما برای سومین بار بیشترین تعداد گل را در یک لیگ به ثمر رساند. او پیش از این در دو فصل ۹۵-۹۴ و همچنین ۹۶-۹۵ که در پرسپولیس عضویت داشت، توانسته بود به آقای گلی در لیگ برتر ایران برسد و حالا سومین آقای گلی غیر رسمی خود را در پرتغال به دست آورد.

حالا و در پایان فصل، سه تیم اصلی پرتغال یعنی اسپورتینگ لیسبون و بنفیکا و پورتو دنبال این هستند که طارمی را به خط حمله خود اضافه کنند. بسیاری معتقدند مقصد بعدی طارمی بنفیکا است جایی که او با پیتزی و وینیسیوس مثلث آتشین خط حمله این تیم را تشکیل می‌دهند و می‌توانند بنفیکا را در اروپا به نتایج خوبی برسانند.

هر چه که بشود، هر انتخابی که طارمی بکند ما مطمئنیم پسر بوشهری فوتبال ایران با تمام اشتباهات و حواشی‌اش حرف‌های زیادی برای زدن در زمین دارد، به خصوص اگر با کمی دقت حاشیه‌هایش را کمتر کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید