بهترین راه برای تنظیم دمای محیط نوزاد، نظارت بر دماسنج اتاق است. دمای پایین تر به بهبود و کیفیت فضا کمک می کند. این می تواند به نوزاد شما کمک کند خواب بهتر و ایمن تری داشته باشد. به خاطر داشته باشید در حالی که دماسنج، دمای کل خانه را کنترل میکند، ممکن است دمای اتاق ها با یکدیگر تفاوت داشته باشند. تعدادی از عوامل زیر می توانند دمای اتاق را تحت تاثیر قرار دهند.

نکات اساسی تنظیم دمای محیط نوزاد


اتاق خواب با پنجره های قدیمی تر ممکن است نتواند دمای خانه را ثابت نگه دارد.

عایق بندی ضعیف می تواند درجه حرارت را در بعضی از اتاقها تغییر دهد.

استفاده از دماسنج داخلی، ایده خوبی برای اندازه گیری دمای محیط نوزاد است، زیرا ممکن است دمای اتاق خواب شما نسبت به دمای اتاق نوزاد سردتر یا گرمتر باشد.

نکات بیشتر برای حفظ دمای ایده آل

تا آنجا که میتوانید اتاق نوزاد را خنک و راحت نگه دارید، می توانید از پنکه  استفاده کنید تا خطر گرمای بیش از حد را کاهش دهد. پنکه را مستقیماً جلوی کودک قرار ندهید، آن را بالا به سمت سقف بچرخانید.

اگر نگران این هستید که اتاق نوزاد در شب خیلی خنک شود، شبها آن را روی کمترین درجه تنظیم کنید. تا دما افت شدیدی نداشته باشد.

چگونه باید تعداد لباس های نوزاد را بر اساس دمای اتاق تنظیم کرد؟

آگاهی از میزان لباس هایی که نوزاد بر اساس دمای اتاق باید بپوشد، می تواند مشکل باشد. نکته مهمی که باید بخاطر بسپار ید، این است که احساس شما در اتاق خواب شبیه احساس نوزاد است. اگر پیژامه های ضخیم و خوابیدن در زیر پتو برای شما ناراحت کننده است، این لایه های اضافی روی نوزاد شما نیز  همین تاثیر را خواهد گذاشت. نشانه های بالا بودن دمای محیط نوزاد شامل موارد زیر است.

  • گرگرفتگی
  • تعریق
  • تنفس شدید

اگر دمای خانه در شب افزایش می یابد، نوزاد خود را بررسی کرده تا از راحتی او اطمینان حاصل کنید. به آرامی پشت سر یا شکم او را لمس کنید تا متوجه گرمی یا خنکی بدنش شوید. بعضی از افراد پیشنهاد می کنند که دست و پا نوزاد را چک کنید، اما این یک روش مطمئن برای سنجش دمای بدن او نیست. بهتر است به خواب نوزاد دقت کنید. اگر به آسودگی خوابیده و آرام نفس می کشد، این بدان معناست که دما متعادل می باشد. لباس خواب نیز به نوزاد کمک می کند تا شب هنگام احساس راحتی داشته باشد. در زمستان که دمای محیط کاهش می یابد لازم نیست که از لباس ها یا پتو بیشتر استفاده کنید بهتر است به جای آن میزان گرمایش اتاق را تنظیم کنید و نوزاد را با لباس راحتی مناسب و یک پتو سبک بپوشانید.

نکته آخر

برای کمک به ایمن نگه داشتن و تنظیم دمای محیط نوزاد بهتر است هوای اتاق خنک باشد. بنابراین برای اندازه گیری دمای اتاق از یک دماسنج استفاده کنید و از لباس خواب گرم و سنگین خودداری کنید. بهتر است دمای محیط بین 68 تا 72 درجه فارنهایت برابر با 20 تا 22 درجه سلسیوس باشد. علاوه بر دمای اتاق باید به میزان رطوبت آن نیز توجه کرد. زیرا اتاق مرطوب به راحتی شرایط را برای تجمع  باکتری ها ایجاد می کند، که این خود به مرور زمان مشکلات تنفسی برای نوزاد به همراه خواهد داشت. نکته دیگری که در تنظیم دما  باید به آن توجه کرد، تهویه مناسب اتاق نوزاد است. باید محفظه یا پنجره ای برای عبور هوا در اتاق وجود داشته باشد، تا هوای تازه در اتاق نوزاد جریان پیدا کند. جریان هوای تازه به تنفس بهتر، خواب راحت تر و سلامت بیشتر نوزاد کمک می کند.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید