استاندار تهران گفت: آمار ازدواج در استان تهران طی سال ۹۸ با ۱۹ هزار مورد کمتر از سال قبل ثبت شد.

آمار ازدواج استان تهران در سال 98

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بندپی عصر سه شنبه در جلسه ساماندهی امور جوانان اظهار داشت: با وجود رشد کم جمعیت غالب قشر جامعه امروز ما جوانان هستند و خانواده مقدمه نهاد اجتماعی محسوب می‌شود.

وی در خصوص دلایل مختلفی که سبب کاهش ازدواج می‌شود اظهار داشت: علل عمده کاهش امر ازدواج اشتغال است.

استاندار تهران در خصوص آمار ازدواج در ۲ سال اخیر گفت: ازدواج در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ کاهش یافته بود به طوری که در سال ۹۷ تعداد ۵۳۰ هزار ازدواج داشتیم و در ۹۷ میزان ۵۴۹ هزار ازدواج ثبت شده بود که ۱۹ هزار مورد کاهش را نشان می‌دهد.

محسنی بندپی بیان داشت: در شرایط کنونی با فاصله گرفتن از زندگی سنتی ازدواج سخت‌تر می‌شود و این اوضاع آسیب‌های دیگری را به همراه دارد که در رشد جمعیت تأثیر منفی خواهد داشت و بررسی‌های علمی در سلامت روان نشان می‌دهد که تجرد در این موضوع تأثیر زیادی دارد.

وی با بیان اینکه کرونا تهدیدی برای سلامتی بود گفت: به این موضوع باید توجه کنیم که یکی از فرصت‌های کرونا این بود که تشریفات زائد را برای ازدواج کاهش داد و باید از این فرصت استفاده کرد.

استاندار تهران گفت: ضروری است که صدا و سیما باید در زمینه تحکیم ازدواج تولید محتوا کند و مراکز مشاوره تحکیم و تقویت خانواده باید شرایطی را فراهم کنند که آسیب‌ها را بر طرف کنند و در این راستا مجمع خیرین ازدواج نیز بسیار کمک حال خواهند بود.

محسنی بندپی عنوان داشت: اگر در امر اشتغال تحرک و فعالیت خوبی داشته باشیم می‌توانیم در ازدواج که تکلیف است و فقر را مصون می‌کند را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید