یک رسانه سوری مدعی شد که شبه نظامیان سوری وابسته به ترکیه برای جنگ با ارمنستان به آذربایجان اعزام کرد.

به گزارش سلام نو به نقل از تابناک: تنش ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان که در روزهای گذشته بار دیگر شعله ور شد، همیشه یک بازیگر  سوم نیز داشته است و آنهم ترکیه است. بازیگری که در این مناقشه حامی باکو است و در مقابل نیز دولت آذربایجان نیز حایت های خود از ترکیه در بحران های مختلف را اعلام کرده است.

در همین رابطه، «رادیو شام اف ام» در گزارشی عنوان کرد که ترکیه شبه نظامیان سوری را به خدمت می گیرد تا به عنوان مزدور برای نیروهای نظامی آذربایجان علیه ارتش ارمنستان بجنگد.

این رادیو با استناد به منابع آگاه گفت: نیروهای ترکیه یک مرکز جذب نیرو برای این منظور را در شهر اشغالی عفرین در شمال حلب افتتاح کردند. گفته می شود آنکارا حقوق بالایی به این شبه نظامیان پرداخت می کند.

یک منبع محلی به این رادیوی سوری گفت: ترکیه]می خواهد ستیزه جویان وفادار به خود را به آذربایجان منتقل کند تا در ازای یک قرارداد شش ماهه قابل تمدید با حقوق ماهانه 2500 دلار، با ارتش ارمنستان وارد نبرد شوند.

منابع دیگر گزارش دادند که سازمان اطلاعات ترکیه اکنون یک واحد نیروی ویژه از هیات تحریر الشام وابسته به القاعده را گرد آورده تا در آذربایجان مستقر کند. گفته می شود این واحد 300 نفری عملیات ویژه نیروهای مرزی را در مرز ارمنستان رهبری می کند.

لازم به ذکر است، در گیری های نظامی اخیر میان نیروهای ارمنستان  و جمهوری آذربایجان که سه روز ادامه داشت، موجب تلفات جانی در هر دو طرف شد. مناقشه میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در سال ۱۹۸۸ میلادی آغاز و در سال ۱۹۹۲ به درگیری نظامی کشید، در نتیجه این مناقشه منطقه قره باغ کوهستانی جمهوری آذربایجان و هفت شهرستان همجوار آن تحت اشغال نیروهای ارمنستان درآمد.

چندی پیش نیز دیده‌بان حقوق بشر سوریه(یک مرکز وابسته به معارضان ضد دولت سوریه) مدعی شده بود ترکیه ۱۵ هزار و ۸۰۰ مزدور سوری را برای جنگ در کنار دولت وفاق ملی لیبی به این کشور اعزام کرده است.

بر اساس این گزارش، تا کنون نیز پنج هزار و ۶۰۰ نفر از این شبه‌نظامیان به سوریه بازگشتند و شمار زیادی نیز در حال آموزش برای اعزام به لیبی هستند.  

دیده‌بان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد، تا کنون ۴۷۰ نفر از نیروهای وابسته به ترکیه در جنگ لیبی نیز کشته شدند.  

دیده‌بان حقوق بشر سوریه در گزارش دیگری نوشت که صدها نفر از مزدوران ترکیه برای انتقال از سوریه به ترکیه رفته و سرباز گیری و ثبت نام آنها از سوی نیروهای موسوم به ارتش ملی سوریه طبق دستورات دستگاه اطلاعاتی ترکیه صورت می‌گیرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید