با عیان شدنِ ابعاد دادگاه علنی متهمان پرونده بانک سرمایه همه عوامل «شهرزاد» که از سرمایه این سریال دفاع کرده بودند، در شبکه‌های اجتماعی زیر ضرب رفتند و با انتقادهای جدی از سوی گروهی از کاربران مواجه شدند

پس از قطعی شدنِ آلوده بودنِ منشاء سرمایه گذاری شماری از فیلم‌های سینمایی نظیر «ابد و یک روز» و سریال «شهرزاد»، هنرمندانِ درگیر در این آثار در شبکه‌های اجتماعی تحت فشار قرار گرفتند و شماری از کاربران خواستار موضع‌گیری آنها در قبال این اتفاقا شدند؛ اما اساساً هنرمندان در قبال سرمایه‌های مشکوک که بیم آن می‌رود آلوده باشند و یا ممکن است منشاء سالمی داشته باشند، چه موضعی دارند و چه روشی در پیش می‌گیرند؟

به گزارش سلام نو؛ «موضوع پرونده‌های آقای حسین هدایتی، سامان مدال و محمد امامی که از طریق غیرقانونی و همکاری با بعضی از اعضای هیات مدیره چندین تسهیلات کلان گرفته‌اند، رسیدگی به اتهامات آنها در یک پرونده جداگانه در شعبه اول بازپرسی دادسرای صورت خواهد گرفت... آقای هادی رضوی در رابطه با املاک خود گران‌نمایی کرده است و ملکی که ۲۸ میلیارد ارزش داشته است را به عنوان ملک ۱۲۵ میلیاردی معرفی کرده است. آقای امامی هم همین‌طور است و گران‌نمایی کرده است... پول بانک در قالب فروش قیر از کشور خارج شده و لاشه‌های آن پول‌ها اکنون تبدیل به برخی از فیلم‌های خانگی شده است.» این بخشی از دادگاه متهمان پرونده بانک سرمایه است.

نام حسین هدایتی با هزینه در فوتبال و نام هادی رضوی و محمد امامی با تهیه کنندگی و سرمایه گذاری در سینما بر سر زبان افتاد؛ فعالیت‌هایی مشکوک که سندی درباره آنها در دست نبود. بازداشت محمد امامی همراه با موضع‌گیری برخی مسئولان درباره علت بازداشت بود، به گونه ای که در اولین موضع گیریِ رسمی، امیرخجسته، نماینده مجلس و رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس در مهرماه 1395 به خبرگزاری مجلس گفت: «با توجه به اینکه نزدیک 8 هزار میلیارد تومان تخلف مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان صورت گرفته است، تحقیق و تفحص را با قاطعیت در مجلس پیگیری خواهیم کرد و به طور حتم، باید متخلفان در صندوق ذخیره فرهنگیان مشخص شوند. افراد دیگری هم به همین زودی دستگیر خواهند شد؛ البته دستگاه‌های نظارتی در این خصوص ورود جدی داشته‌اند و باید از اقدامات دستگاه‌های نظارتی از جمله سیستم قضایی تشکر کرد».

همزمان با این اتهامات، ابتدا روابط عمومی شهرزاد با صدور اطلاعیه ای تأکید کرد، منابع مالی این پروژه شفاف است و در ادامه، حسن فتحی در یادداشتی یادآور شد که نباید این سریال این گونه پیش داوری شود. در بخشی از این یادداشت تأکید شده بود: «این سریال از زمان بسته ‌شدن قرارداد ساخت آن در سال ٩٢ تا زمان پایان فیلم‌برداری آن، به دلیل مشکلات مالی و تأخیر طولانی در پرداخت‌ها دست‌کم سه ‌بار تا مرز تعطیلی پیش ‌رفت و آنچه اساسا موجب شد تا پای سرمایه‌گذار دوم به این پروژه باز شود، همین مسأله بود. اکنون این پرسش اساسی و مهم مطرح می‌شود که چرا سریالی را که تهیه‌کننده در تأمین بودجه‌اش ـ که حدود ١٢‌ میلیارد تومان بوده ـ ناگزیر به اضافه‌کردن سرمایه‌گذار دوم شده، برخی افراد تلاش می‌کنند تا به ماجرای یک اختلاس هشت‌‌هزار‌‌میلیاردی و صندوق ذخیره فرهنگیان ربط و پیوند بدهند!؟»

در این اوضاع محمد امامی آزاد شد، از شخصی که علیه او و «شهرزاد» به واسطه شفاف نبودم منشاء سرمایه‌اش کمپین تشکیل داده بود شکایت کرد و با سابقه تهیه‌کنندگی «شهرزاد» و «خوب بد جلف» و سرمایه گذاری در اثری چون «ابد و یک روز» همراه حمید فرخ نژاد مهمان دانشگاه تورنتو شد و کارگاه آموزشی تهیه‌کنندگی را برگزار کرد! با این حال مدتی پس از بازگشت به ایران مجدداً بازداشت شد و این بار دیگر ماجرا اینقدر جدی شده بود که به سادگی آزاد نشود و در زندان بماند.

با عیان شدنِ ابعاد دادگاه علنی متهمان پرونده بانک سرمایه و تاکید بر اینکه «پول بانک در قالب فروش قیر از کشور خارج شده و لاشه‌های آن پول‌ها اکنون تبدیل به برخی از فیلم‌های خانگی شده است.»، همه عوامل «شهرزاد» که از سرمایه این سریال دفاع کرده بودند، در شبکه‌های اجتماعی زیر ضرب رفتند و با انتقادهای جدی از سوی گروهی از کاربران مواجه شدند که خواستار پاسخگویی این بازیگر بودند؛ اما آیا واقعاً مسئولیت پاسخگویی در این زمینه با عوامل یک فیلم یا یک سریال است؟

تابناک/

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید