روز گذشته ایران و ژاپن به فینال جام ملت‌های آسیا 2019 رفتند و امروز هم قطر و امارات با حذف کره جنوبی و استرالیا به فینال رفتند و تاریخ ساز شدند!

سلام نو-سرویس ورزشی: روز گذشته همانطور که پیش بینی می‌شد ایران و ژاپن، چین و ویتنام را شکست دادند تا به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 برسند. امروز نیز در ادامه این رقابت‌ها و برای مشخص شدن دو تیم دیگر مرحله نیمه‌ نهایی قطر به مصاف کره جنوبی و استرالیا به مصاف امارت میزبان می‌رود.

به گزارش سلام نو، کره جنوبی در حالی امروز به مصاف قطر می‌رود که در مرحله پیش در دیدار دشوار به سختی توانست با نتیجه 2-1 از سد بحرین بگذرد و اگر قرار بر مقایسه باشد برای عبور از سد قطری که این روزها به شدت آماده است کار بسیار مشکلی در پیش دارد.

نگرانی اصلی کره‌ای ها را می‌توان فرصت کم ریکاوری بین این دو دیدار دانست. چو هیون وو، دروازه بان تیم ملی کره جنوبی در این رابطه گفت: "من نگران حفظ تمرکز بازیکنان در جریان ریکاوری برای بازی بعدی مقابل قطر هستم زیرا این مسابقه نزدیک است."

همچنین به نوشته ورزش سه پائولو بنتو در مورد بازی با قطر گفت: "اینکه بازیکنان بتوانند شرایط بازی با بحریان را حفط کنند کار دشواری است. سون چانگ مین در موقعیتی به تیم ملی اضافه شده که بازی های زیادی در لیگ انجام داده اما لی جائه سونگ آماده دیدار با قطر است."

نکته قابل توجه این است که تیم ملی قطر امسال به شدت آماده نشان داده و المعز علی آقای گل رقابت‌ها با هفت گل نیز از این تیم است. امید سانچز برای عبور از سد کره جنوبی هم به همین خط حمله قدرتمند یعنی مثلث معز علی، اکرم عفیف و حسن هیدوس ست. این تیم در چهار بازی قبلی یازده گل زده و گلی نخورده و بعد از ایران بهترین خط دفاع و حمله این دور از رقابت‌ها را دارد.

به نوشته فارس سانچز، مربی تیم ملی قطر پیش از دیدار با کره جنوبی گفت: می‌دانیم که با یک چالش بزرگ روبرو هستیم و باید برابر کره‌جنوبی به عنوان یکی از نامزدهای قهرمانی به میدان برویم. دلتنگ بازیکنان محروم خواهیم شد اما اطمینان دارم که سایر بازیکنان می‌توانند غیبت آنها را جبران کنند. به جام ملت‌های آسیا آمدیم تا توانمندی‌ خود را برای رقابت با تیم‌های بزرگ اثبات کنیم. قدم به قدم پیشروی کردیم و تلاش می‌کنیم در بازی با کره‌جنوبی نیز بهترین عملکرد را داشته باشیم. قطر به مرحله مهمی از رقابت‌ها رسیده و بازیکنانم هیچ‌گونه فشار منفی احساس نمی‌کنند.

پائولو بنتو، سرمربی پرتغالی کره جنوبی خوب می‌داند که جلوی تیم جوان و پرانگیزه قطر حق اشتباه ندارد و با همین پیش زمینه پیش از بازی با این تیم در مصاحبه مطبوعاتی گفت: «ما به دنبال  بهترین راه حل برای رسیدن به نیمه نهایی هستیم و می‌دانیم در صورت شکست هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند راضی کننده باشد چرا که این بازی تجدید نخواهد شد. بازی بسیار خوبی خواهد بود اما فکر می‌کنم با تمام دیدارهای گذشته متفاوت باشد.

کره جنوبی تا اینجای کار با با سیستم 4231 به رفته و احتمالا در بازی با قطر هم چنین کند؛ هرچند که امکان دارد تغییراتی در ترکیب به وجود بیاید.

در مجموع به نظر می‌رسد اگر قطر و کره جنوبی مثل بازی‌ها دور گروهی بازی کنند هر دو تیم شانس برابری برای پیروزی خواهند داشت، مگر اینکه یک اتفاق باعث برتری مطلق یکی از دو تیم شود.

دوران سخت کانگورها

استرالیا و امارات آخرین بازی مرحله یک چهارم نهایی را برگزار می‌کنند و هر دو سخت به دنبال صعود هستند. امارات به عنوان میزبان باید خود را ثابت کند و استرالیا هم به دنبال دفاع از عنوان قهرمانی است.

کانگورها در همی دوران کوتاه پس از ورود به آسیا سه بار در مرحله یک چهارم نهایی حاض‌اند. استرالیا در اولین سال حضور خود در کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال 2007 موفق به صعود از گروه شد اما در اولین گام حذفی مقابل ژاپن در ضربات پنالتی باخت و کنار رفت. در سال 2011 در این مرحله در حالی که در پایان نود دقیقه به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل مقابل عراق دست نیافت در وقت اضافه با تک گل هری کیول در دقیقه 118 به برتری رسید و به نیمه نهایی صعود کرد. استرالیا در سومین حضور خود در یک چهارم نهایی با دو گل تیم کیهیل چین را شکست داد و به نیمه نهایی رسید. این چهارمین حضور پیاپی استرالیا در این مرحله است که با انگیزه دفاع از عنوان قهرمانی است.

در این دوران استرالیا نه کیول، نه کیهیل نه هیچ یک ستاره‌ها مشهور خود را روی نیمکت یا دورن زمین ندارد و تقریبا با نسلی جدید به رقابت‌ها آمده که باعث شد یک باخت شگفت انگیز را در ابتدای جام تجربه کنند.

استرالیا در بازی امشب برابر امارات روگیچ یکی از استوانه‌های اصلی تیم خود را به علت دو کارته شدن در اختیار نخواهد داشت.

در طرف مقابل امارات تا همین‌جا هم شاهکار خلق کرده و تاریخ سازد شده و اگر بتواند با زاکه رونی به نیمه نهایی برود به یک نتیجه تاریخی دست یافته.

آلبرتو زاکه رونی در حاشیه تمرینات تیم ملی امارت در خصوص دیدار این تیم در مرحله یک چهارم نهایی مقابل استرالیا با گفتن جملاتی باعث تعجب رسانه ها شد.

وی در مصاحبه بعد از تمرین تیم ملی امارات در ارتباط با دیدار مقابل استرالیا گفت:|"من هیچ شناختی از تیم ملی استرالیا ندارم اما در حال آماده کردن تیم خود برای حضور هر چه بهتر در دیدار برابر این تیم هستم."

حال باید دید این سخنان زاکه رونی صرفا برای منحرف کردن ذهن‌ها است یا واقعا امارات هیچ شناختی از رقیب قدرتمند خود ندارد؟

به روز رسانی: قطر در دیداری دشوار و شانه به شانه که با کره جنوبی داشت در نهایت با شوت ناگهانی عبدالعزیز حاتم در دقیقه 71 توانست از سد کره جنوبی بگذرد و تاریخ سازی کند. کره‌ای‌ها علی‌رغم در اختیار داشتن ستارگان لژیونر در اروپا در نهایت مغلوب قطر هماهنگ شد. حالا قطر در انتظار نتیجه بازی استرالیا و امارات و مشخص شدن حریف بعد خود است.

در دوین بازی امروز بین استرالیا و امارات نیز میزبان در اوج ناباوری استرالیا را با شکست بدرقه کرد. میلوس دجنک در نبرد تن به تن با محمد عبدالرحمن، پاس به عقب اشتباهی داد که علی مبخوت از این فرصت بهترین بهره را برد و با دریبل متئو رایان تنها گل امارات را به ثمر رساند و مدافع عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا 2019 را به خانه فرستاد

کد خبرنگار: ۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید