طبق برنامه ریزی های صورت گرفته نخستین قسمت سریال «قورباغه» به نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی و تهیه کنندگی علی اسدزاده در شبکه نمایش خانگی توزیع خواهد شد، به بهانه پخش سریال «قورباغه» در شبکه نمایش خانگی به بررسی این سریال پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : سریال «قورباغه» به نویسندگی و کارگردانی هومن سیدی و تهیه کنندگی علی اسدزاده در 16 قسمت 50 دقیقه ای و در ژانر درام تولید شده و قرار است در مرداد ماه در شبکه نمایش خانگی توزیع شود.

کارگردانی سریال «قورباغه» برعهده هومن سیدی بازیگر و کارگردان 40 ساله سینما و تلویزیون است و این سریال اولین تجربه کارگردانی هومن سیدی در شبکه نمایش خانگی محسوب می شود، وی پیش از این کارگردانی فیلم های سینمایی شاخصی نظیر «مغزهای کوچک زنگ‌زده»، «خشم و هیاهو»، «اعترافات ذهن خطرناک من»، «سیزده»، «آفریقا» و ... را در کارنامه هنری خود دارد.

هومن سیدی که پیش از این به عنوان بازیگر در دو سریال «عاشقانه ها» به کارگردانی منوچهر هادی و «گلشیفته» به بهروز شعیبی بازی در شبکه نمایش خانگی را تجربه کرده بود برای اولین بار در مقام کارگردان اقدام به تولید سریال برای شبکه نمایش خانگی کرده است.

بیشتر بخوانید:

معرفی سریال «خواب زده» / سریالی جذاب با ژانری ترسناک

معرفی سریال «هم گناه»/ پر ستاره ترین سریال شبکه نمایش خانگی

معرفی سریال «موچین» / پخش سریالی طنز و پر بازیگر در شبکه نمایش خانگی

معرفی سریال «دل» / اثری ناموفق در کارنامه منوچهر هادی

معرفی سریال «آقازاده» / تکرار زوج موفق عنقا و توفیقی در شبکه نمایش خانگی

تهیه کنندگی سریال «قورباغه» بر عهده علی اسدزاده همسر تینا پاکروان و تهیه کننده، مجری طرح و پخش کننده فیلم مطرح سینما ایران بوده است، هر چند که علی اسدزاده را بیشتر به عنوان پخش فیلم در عرصه فرهنگ و هنر می شناسند اما وی پیش از این تهیه کنندگی فیلم «این یک رویا نیست» به کارگردانی محمود غفاری را نیز بر عهده داشته است.

نویسندگی سریال «قورباغه» نیز همچون کارگردانی آن بر عهده هومن سیدی بوده است، وی همانند تمامی آثار بلند سینمایی خود نگارش فیلمنامه سریال جدیدش را بر عهده داشته است.

سریال «قورباغه» به مشکلات جامعه و تأثیرات آن بر روی هر فرد می‌پردازد و در خلاصه داستان این سریال آمده‌: «من همیشه یه صندلی واسم کم بوده، کتم واسم تنگ بوده، کفشام برام کوچیک بوده، ساعتم خواب می‌مونده و من ازش جلوتر حرکت می‌کردم، دنیا برای من جای کوچیکیه، احساس می‌کنم همه جا بستس و نمی‌تونم نفس بکشم، انگار همهٔ این لحظه‌ها رو قبلاً دیدم، درختا، صدای آبشار، قورباغه‌ها، اونا رو زمانی می‌بینم که در حال مردنم.»

در سریال «قورباغه» بازیگران شاخصی همچون نوید محمدزاده، هومن سیدی، سحر دولتشاهی، صابر ابر، مهران غفوریان، فرشته حسینی، نوید پورفرج، آناهیتا افشار، نیما مظاهری، محمدامین شعرباف و ... به ایفای نقش پرداخته اند.

«نوید محمد زاده» بازیگر نقش اصلی سریال قورباغه که حضورش در این سریال و مبلغ قراردادش حاشیه های فراوانی داشته است، برای اولین بار و با سریال «قورباغه» بازی در شبکه نمایش خانگی را تجربه می کند و این سریال پس از فیلم های بلند سینمایی «مغزهای کوچک زنگ‌زده»، «خشم و هیاهو»، «سیزده» چهارمین همکاری محمدزاده و سیدی در مقام بازیگر و کارگردان محسوب می شود.

«سحر دولتشاهی» بازیگر 41 ساله سینما و تلویزیون در سریال «قورباغه» چهارمین حضورش در شبکه نمایش خانگی را تجربه می کند، وی پیش از این در سریال های «قلب یخی» به کارگردانی سامان مقدم، «ساخت ایران2» به کارگردانی برزو نیک نژاد و «عالیجناب» به کارگردانی سام قریبیان به ایفای نقش پرداخته بود، لازم به ذکر است که این سریال نخستین تجربه همکاری هومن سیدی و سحر دولتشاهی در مقام کارگردان و بازیگر نیز محسوب می شود.

«صابر ابر» نیز همچون نوید محمدزاده برای نخستین بار با این سریال بازی در شبکه نمایش خانگی را تجربه می کند، وی در حال حاضر مشغول تمرین نمایش «هه» به طراحی و کارگردانی پیمان قدیمی است که از اوایل مرداد ماه در فضای باز تالار وحدت بر روی صحنه خواهد رفت.

«مهران غفوریان» بازیگر طناز 45 ساله سینما و تلویزیون نیز همانند سحر دولتشاهی برای چهارمین در شبکه نمایش خانگی به ایفای نقش خواهد پرداخت، وی پیش از این در سریال های «عطسه»، «شوخی کردم» به کارگردانی مهران مدیری و «سیگنال موجود است» به کارگردانی مهدی مظلومی به ایفای نقش پرداخته بود.

دیگر عوامل سریال «قورباغه» عبارتند از: مجری طرح و مدیر تولید: حسین اکبری، مدیر فیلمبرداری: پیمان شادمان‌فر، موسیقی: بامداد افشار، طراحی و ترکیب صدا: علیرضا علویان، مدیر صدابرداری: مهران ملکوتی، طراح صحنه: محسن نصراللهی، طراح لباس: الهام معین، طراح گریم: شهرام توانا و بهنام معیریان، مدیر گروه کارگردانی و برنامه‌ریز: حسین خضوعی، طراح جلوه‌های بصری: جواد مطوری، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان، فیلمبرداران: ادیب صبحانی و آرش رمضانی، جانشین تولید: حسن صفری، عماد طاهری، طراح بدلکاری :امیر بدری، عکاس: امیرحسین شجاعی، منشی صحنه: ندا قائدی ، روابط عمومی و تبلیغات: امیر کرابی.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید