منابع محلی در لاذقیه گزارش دادند یک هواپیمای بدون سرنشین گروه‌های مسلح تروریستی در آسمان منطقه «جبله» در نزدیکی شهر لاذقیه منهدم شد.

به گزارش سلام نو، به نقل از ایرنا، منابع خبری صدای انفجار دیشب (شنبه شب) که در آسمان منطقه «جبله» در نزدیکی شهر «لاذقیه» در شمال غرب سوریه شنیده شد را مربوط به منهدم شدن هواپیمای بدون سرنشین گروه‌های مسلح تروریستی که قصد نزدیک شدن به پایگاه هوایی «الحمیمیم» را داشت، عنوان کردند.

خبرگزاری «اسپونتیک» روسیه روز یکشنبه گزارش داد که پدافند هوایی که مسئولیت حفاظت از پایگاه هوایی الحمیمیم را برعهده دارد، دیشب یک هواپیمای بدون سرنشین که قصد داشت به این پایگاه نزدیک شود را در آسمان لاذقیه هدف قرار داد.

این خبرگزاری به نقل از یک منبع در پایگاه هوایی الحمیمیم افزود: این هواپیمای بدون سرنشین که سعی داشت به این پایگاه نزدیک شود، با آتش پدافند هوایی که مسئولیت حفاظت پایگاه را برعهده دارد، مواجه و در آسمان منطقه منهدم شد.

وی به درباره خسارت‌های احتمالی پس از سقوط این هواپیمای بدون سرنشین اشاره‌ای نکرد.

اسپونتیک افزود: مناطقی از حومه شمال شرق لاذقیه و حومه ادلب که گروهای مسلح تروریستی در آن مستقر هستند، منشاء پرواز این هواپیمای بدون سرنشین بوده است.

پیش از این نیز " ولادیمیر پوتین " رئیس جمهوری روسیه اعلام کرده بود که گروه‌های مسلح تروریستی از ابتدای امسال (میلادی) فعالیت خود را در لاذقیه سوریه به طور قابل توجهی افزایش داده‌اند.

وی به این نکته اشاره کرده بود که پایگاه الحمیمیم در همان زمان با ۱۵ حمله گروه‌های مسلح تروریستی روبرو شده بود.

دیده‌بان موسوم به حقوق بشر سوریه نیز امروز گزارش داد که بر اثر انهدام یک هواپیمای بدون سرنشین در نزدیکی پایگاه الحمیمیم در حومه لاذقیه، انفجار مهیبی در آسمان این شهر بوقوع پیوست .

بر اساس این گزارش هواپیمای بدون سرنشین یاد شده قصد داشت به پایگاه هوایی الحمیمیم نزدیک شود که پیش از رسیدن به این پایگاه توسط پدافند هوایی سوریه سرنگون شد.

دیده‌بان موسوم به حقوق بشر سوریه افزود: هنوز اطلاعاتی درباره خسارات ناشی از سرنگون شدن این پهپاد در لاذقیه گزارش نشده است.

پیش از این نیز در ۲۲ ژوئن، دیده بان موسوم به حقوق بشر سوریه از انهدام یک فروند هواپیمای بدون سرنشین که قصد نزدیک شدن به پایگاه هوایی الحمیمیم را داشت، توسط پدافند هوایی سوریه و پایگاه روسی در آسمان لاذقیه خبر داده بود.

منابع خبری دیشب (شنبه شب) از شنیده ‌شدن صدای چند انفجار پیاپی در آسمان لاذقیه در شمال غرب سوریه خبر داده بودند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید