اکثر دانش آموزان به محض باز کردن کتاب های خود از محیط خانه ناراحت می شوند. تمرکز، برای داشتن مطالعه مؤثر بسیار مهم است. اگر شما به دلیل میزهای درهم ریخته، حواس پرتی های مکرر و سر و صدا، نمی توانید خوب مطالعه کنید، پس باید راهی برای تمرکز بر مطالعات خود پیدا کنید، این امر به ویژه قبل از آزمون های مهم، اهمیت پیدا می کند. حتی اگر به صورت آنلاین تحصیل می کنید، ایجاد شرایط خوب در خانه برای مطالعه بسیار مهم است. فقط کافی است، یک مکان مطالعه عالی در خانه خود ایجاد کنید تنها کاری که باید انجام دهید ایجاد برخی تغییرات است. در اینجا نحوه ایجاد تغییرات آورده شده است.

به دنبال یک مکان مطالعه بی سر و صدا باشید

اول از همه، مکانی را دور از حواس پرتی مانند ترافیک و سر و صدا است، انتخاب کنید. مطالعه در یک اتاق پر سر وصدا کار ساده ای نیست. یک اتاق مطالعه به دلیل ترجیحات مختلف ممکن است برای همه مناسب نباشد. ممکن است، فردی اتاق با موسیقی پس زمینه نور را دوست داشته باشد، دیگری ممکن است به دنبال یک فضای کوچک مانند یک مکعب باشد. هر آنچه را که می خواهید، انتخاب کنید، فقط مطمئن شوید که فضا عاری از حواس پرتی و سرو صدا است. همچنین می توانید فضایی دنج برای مطالعه در اتاق زیر شیروانی، زیرزمین یا گاراژ ایجاد کنید.

مکانی راحت برای خود ایجاد کنید

مطالعه برای ساعت های طولانی در یک زمان در یک فضای ناراحت کننده چالش برانگیز است. به همین دلیل برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل در مچ دست یا سایر ناراحتی های جسمی هنگام مطالعه، باید مکانی راحت پیدا کنید. در حقیقت، نارضایتی های کوچک می توانند منجر به مشکلات بحرانی سلامتی حین مطالعه شوند. هنگام نشستن روی صندلی، آن را تا ارتفاع میز طوری تنظیم کنید، که به مهره های گردن و کمر فشار وارد نشود. صندلی باید به شما اجازه دهد که پاهای خود را به راحتی روی زمین بگذارید. کنتراست صفحه نمایش نیز باید تنظیم شود.  از یک لامپ مطالعه کوچک می توانید برای روشن کردن منطقه مورد مطالعه خود استفاده کنید. اتاق را به خوبی تهویه کنید.

مکان مطالعه را به خوبی سازماندهی کنید

یک میز مطالعه به هم ریخته با آشفتگی کاغذ، کتاب، قلم و سایر لوازم به طور حتم باعث آشفتگی حین مطالعه می شود. فضایی تمیز و منظم شما را به مطالعه تشویق می کند. برای رسیدن به این هدف، می توانید قفسه های کوچکی را برای ذخیره کتاب و سایر لوازم خود نصب کنید. همچنین می توانید مدادها و نشانگرهای خود را درون شیشه نگه دارید. حداقل یک بار در هفته اتاق خود را تمیز کنید تا فضای مرتب اتاق را حفظ کنید.

همه حواس پرتی ها را کنار بگذارید

حتی یک اتاق مطالعه تمیز و منظم تا زمانی که حواس پرتی در اطراف آن وجود داشته باشد، به شما کمک نمی کند. تلفن هوشمند خود را به دور از خود قرار دهید، تا از طریق اعلان ها و تماس های مداوم منحرف نشوید. در اتاق نباید تلویزیون وجود داشته باشد.

مکان مطالعه خود را زیبا جلوه دهید

نه تنها اتاق مطالعه شما باید راحت باشد بلکه باید زیبا نیز باشد. به بیان ساده تر، شما باید فضایی را ایجاد کنید که احساس خوبی در آن داشته باشید. این انگیزه شما را برای مطالعه تقویت می کند. روش های زیادی برای دلپذیر کردن فضای مطالعه وجود دارد:

●      شمع ها و دیفیوزرهای روغنی می توانند فضای شما را زیبا کنند

●      بسیاری از انواع موسیقی می توانند تمرکز شما را بهبود ببخشند، مانند بتهوون، باخ و موتزارت

●      سایه های روشن ساده آرامش بخش هستند، یا می توانید تصویر زمینه را برای فضای بهتر به اتاق مطالعه اضافه کنید. با این حال، از دکوراسیون استفاده نکنید، زیرا این امر می تواند به هم ریختگی و حواس پرتی ها را منجر شود.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید

*** ***